ترفندهای جدید لبنیاتی‌ها برای افزایش قیمت شیر

در شرایطی که برخی صنایع لبنی یک بار بابت افزایش قیمت شیر کم‌چرب با ترفندهای غیرقانونی، از سازمان حمایت اولتیماتوم گرفته بودند، بازهم همان تخلف‌ها از همان برندهای مطرح متخلف سر زد؛ به گونه‌ای که نه‌تنها دوباره شیر کم‌چرب با امگا۳ برگشت بلکه شیر کم‌چرب بدون لاکتوز هم اضافه شد.

به گزارش اگری پرس، در حالیکه پس از گذشت چند هفته از جمع‌ شدن تخلف صنایع لبنی برای افزایش قیمت مانند فروش شیر کم چرب معمولی به اسم شیر امگا ۳ که از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام شد، همان شرکت مطرح تولیدکننده محصولات لبنی که از سوی بازرسان، تخلفش‌ محرز شده بود مجددا پس از مدتی تنفس، همان شیر کم چرب بطری یک لیتری را با همان عنوان امگا۳ با همان قیمت ۲۵۰۰ تومان روانه بازار کرده است. البته این کارخانه در مدلی جدید از ترفند‌های خود، شیر کم چرب بدون لاکتوز را هم جدیدا به بازار عرضه کرده که به قیمت ۲۷۰۰ تومان فروخته می شود.

باید دید این بار کارخانه مذکور برای تولید شیر کم چرب امگا۳ و شیر کم چرب بدون لاکتوز با قیمت‌های جدید از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مجوز گرفته است یا بازهم شیوه قدیمی‌اش را برای افزایش قیمت و سود بیشتر تکرار کرده‌ است؟

اما این عملکرد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان در واقع حمایت از مصرف‌کننده نیست که هر بار منتظر می‌شود تا شرکتی محصول خود را به بازار عرضه کند و پس از هفته‌ها که آن شرکت محصولش را می‌فروشد و سود کلانی به جیب می زند، فقط با هشدار و اولتیماتوم موضوع را پیگیری کند تا صنایع پس از چند هفته و اگر دلشان خواست، دست از تخلف‌بردارند و پس از مدتی دوباره کار غیرقانونی خود را انجام دهند. بلکه انتظار می‌رود این دستگاه نظارتی پیش از آن که محصولی به بازار عرضه شود در همان مبدأ تولید، بر قیمت و اجرای قانون در آن واحد تولیدی نظارت داشته باشند تا در این میان مردم ضرر نکنند و متخلفان سود.

انتهای پیام