تدوین برنامه ١٠ ساله برای بهره ورسازی مصرف آب

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنامه ۱۰ ساله ای تدوین کرده ایم که طی آن آب را در بخش کشاورزی به طور کامل به بهره وری برسانیم.

به گزارش اگری پرس؛

محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک با کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا اظهار داشت: برای توسعه همکاری های ایران با اتحادیه اروپا، باید موانع بانکی برطرف شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه مشکلی از طرف کشور ما وجود ندارد، گفت: مشکل، بیشتر از طرف اروپایی است.

وزیر جهاد با اشاره به اینکه از همکاری مشترک در زمینه تحقیقات و انتقال فناوری های نوین کشاورزی استقبال می کنیم، ادامه داد: ایران دومین جمعیت شترمرغ در جهان را دارد و اولین تولیدکننده قزل آلای پرورشی در دنیا است.

حجتی افزود: در زمینه پرورش نژادهای اصیل اسب، سرمایه گذاری کرده ایم و قصد داریم بازار مشترک به خصوص با اتحادیه اروپا، در زمینه صادرات اسب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی ایران از جمله زمینه های همکاری با کشورهای اروپایی است، اضافه کرد: توسعه تولید، فرآوری و دستیابی به فرآروده های دارویی از گیاهان دارویی را در دستور کار داریم.

حجتی با بیان اینکه ۹۴ درصد زعفران جهان در ایران تولید می شود و آماده همکاری در زمینه ثبت و برندسازی زعفران با اروپائیان هستیم؛ خاطرنشان کرد: برنامه ۱۰ ساله ای تدوین کرده ایم که طی آن آب را در بخش کشاورزی به طور کامل به بهره وری برسانیم، ضمن اینکه در زراعت، به سمت اجرای سیستم های نوین هوشمند آبیاری حرکت می کنیم.

وی اضافه کرد: در دو دهه گذشته اقدامات خوبی در زمینه سلامت پسته داشته ایم و محموله های برگشتی پسته از اروپا کاهش یافته و امیدواریم به صفر برسد.