بروز بیماری‌های جدید دامی در کشور

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: خشکسالی‌های اخیر کشور باعث تغییر در اکوسیستم و بروز بیماری‌های جدید دامی شده است. به گزارش اگری پرس و به نقل از خبرگزاری مهر، مسعود هاشم‌زاده در سومین کنگره بین‌المللی درمانگران دام‌های بزرگ،‌ اظهار داشت: تجارت جهانی در حال گسترش به تمام دنیا است که ایران نیز […]

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: خشکسالی‌های اخیر کشور باعث تغییر در اکوسیستم و بروز بیماری‌های جدید دامی شده است.

به گزارش اگری پرس و به نقل از خبرگزاری مهر، مسعود هاشم‌زاده در سومین کنگره بین‌المللی درمانگران دام‌های بزرگ،‌ اظهار داشت: تجارت جهانی در حال گسترش به تمام دنیا است که ایران نیز از این در این زمینه مستثنی نیست و نیازمند بازی کردن در اقتصاد جهانی با رنگ و لعاب خاص خود است.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه خشکسالی‌های اخیر کشور باعث تغییر در اکوسیستم و زمینه‌ساز ظهور و بروز بیماری‌های جدید شده که این امر بر اهمیت فعالیت دامپزشکان افزوده است، گفت: سازمان دامپزشکی در سال‌های اخیر با مشکلات بسیاری مانند تعداد زیادی دامپزشکان دانش‌آموخته روبرو است.

وی ادامه داد: این امر زمینه افزایش حضور و تقاضای دامپزشکان در حوزه فروش و تاسیس داروخانه شده و تعداد درمانگران را کاهش داده است.

هاشم‌زاده با بیان اینکه از درمانگران کشور انتظار می‌رود جامع‌نگر باشند و در کنار درمانگری و تشخیص، برای ارتقای بهداشت واحدهای تولیدی تلاش کنند، گفت: سازمان دامپزشکی در سال‌های اخیر با توجه به بازنشستگی و خروج نیروهای متخصص، در حال کوچک‌تر شدن است، ضمن اینکه تصدی خود را کاهش داده و بر روند نظارت افزوده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه درمانگران مرجع در استان‌های مختلف با کمک دامپزشکان در حال اجرا است، گفت: سیاست‌های جدیدی سازمان دامپزشکی ایجاد و گسترش درمانگران مرجع در حوزه دامپزشکی است که براساس شیوه‌نامه تدوین شده، دامپزشکان با تجربه و شاخص، این درمانگران را ایجاد می‌کنند تا از طریق آنها آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های لازم در اختیار دامپزشکان جوان قرار گیرد.