ایران و روسیه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی دریای خزر را امضا می‌کنند

وزیر منابع طبیعی و محیط زیست روسیه در روزهای ۲۰ و ۲۱ فوریه (۲ و ۳ اسفند) با هدف امضای پروتکل حفاظت از تنوع زیستی دریای خزر به تهران سفر می‌کند.

به گزارش اگری پرس و به نقل از خبرگزاری فارس، سرگی دونسکوی، وزیر منابع طبیعی و محیط زیست روسیه اواخر هفته جاری در جریان سفر دوروزه به تهران، مسائل همکاری با ایران در زمینه اکتشافات نفتی و گازی را با بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران بررسی می‌کند.

در اعلامیه وزارت منابع طبیعی و محیط زیست روسیه آمده است: “سرگی دونسکوی وزیر منابع طبیعی و محیط زیست روسیه در روزهای ۲۰ و ۲۱ ماه فوریه (۲ و ۳ اسفندماه) برای رایزنی با مقامات ذیربط ایرانی در باره مسائل مرتبط با همکاری های دو کشور در این زمینه به تهران سفر می کند”.

در این اعلامیه گفته می شود: “قرار است دونسکوی با بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران به منظور رایزنی در خصوص همکاری دو کشور در زمینه اکتشافات نفتی و گازی دیدار و گفتگو کند. همچنین گفتگو ها با محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعیت، معدن و تجارت ایران و حمید چیت چیان وزیر انرژی این کشور در برنامه سفر وی قرار دارد”.

هدف عمده این سفر امضای پروتکل حفاظت از تنوع زیستی دریای خزر، الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریای خزر از طرف روسیه اعلام شده است.