ارائه تسهیلات کم‌بهره به کاشت گیاهان دارویی در اردبیل

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل از ارائه تسهیلات کم‌بهره به کاشت گیاهان دارویی در سال جاری خبر داد.

به گزارش اگری پرس اصغر پرتوی در گفتگو با مهر تصریح کرد: در کشت بهاره استان کاشت گیاهان دارویی به ویژه دانه‌های روغنی از جمله کلزا برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: به ویژه کاشت گیاهانی با ارزش افزوده بالا از جمله زعفران، عناب، بادام‌زمینی و دانه‌های روغنی که کاشت آن ها می‌تواند در مدیریت بهینه منابع آبی نیز مؤثر باشد، قابل توجه است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان با تأکید به حمایت جهاد کشاورزی از کاشت چنین محصولاتی متذکر شد: محصولاتی که بتواند با مصرف حداقلی منابع آبی ارزش افزوده به دنبال داشته باشد در اولویت این نهاد خدماتی است.

پرتوی تأکید کرد: برای ترویج کاشت این محصولات خدمات و تسهیلات متعددی پیش‌بینی شده از جمله اینکه سال گذشته توزیع پیاز زعفران یارانه دار انجام شد.

وی افزود: امسال برای تشویق و ترغیب زارعان و علاقه‌مندان کاشت گیاهان دارویی تسهیلاتی پیش‌بینی شده و برای هر هکتار ۲۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ چهار درصد پرداخت می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان تأکید کرد: با توجه به نرخ تسهیلات بانکی این تسهیلات قابل توجه بوده و با هدف حمایت از زارع و کشاورز پیش‌بینی شده است.