اخذ ۱۰ هزار شکایت مردمی از گران‎فروشی و کم‎فروشی در یک ماه

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: گرانفروشی و کم فروشی بیشترین شکایت مردمی به ستاد خبری ۱۲۴ بوده که در این باره بیش از ۱۰ هزار گزارش در یک ماه دریافت شده است.

صارمیان در گفت و گو با خبرنگار بازرگانی لزوم سرعت بخشی در رسیدگی به شکایات مردمی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در مهر ماه سال جاری در مجموع ۱۳ هزار و ۲۶۷ فقره شکایت مردمی راجع به تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری  استان ها دریافت گردیده است که از این تعداد ۷۰ درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و ۳۰ درصد باقی مانده در دست برررسی کارشناسی از سوی مراجع ذیربط است.

صارمیان افزود: از مجموع شکایات ۸۴ درصد مربوط به کالا و ۱۶ درصد مربوط به خدمات می باشد به طوریکه بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه و سبزیجات و در بخش خدمات از تعمیرگاههای خودروهای سبک و پارکینگ شهری بوده است و گرانفروشی و کم فروشی در صدر عناوین تخلف گزارش های دریافتی قرار گرفته است.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت اظهار داشت: از مجموع شکایات دریافتی، ۵۲۵ فقره (۴درصد از کل شکایات) با برآورد ارزش بیش از ۲۱ میلیارد ریال در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع آن از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب گردیده است.

وی اعلام نمود: با انجام نظرسنجی از شاکیان، ۹۵ درصد از نحوه رسیدگی به شکایات اعلام رضایتمندی نموده اند.

صارمیان ضمن تصریح اینکه در مهر ماه سال جاری ۶۱درصد به صورت تلفنی، ۲۰درصد به صورت حضوری و۱۹ درصد به صورت کتبی شکایت خود را مطرح نموده اند، از هموطنان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اجحاف در حق مصرف‌کننده مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش نمایند تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.