اجرای طرح توسعه گیاهان دارویی در استان تهران

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان تهران از اجرای طرح توسعه گیاهان دارویی در عرصه‌های مرتعی این استان خبر داد.

به گزارش اگری پرس به نقل از خبرگزاری مهر، قاسم حقانی اظهارداشت: با همکاری فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، سازمان میراث فرهنگی و همچنین سایر بخش‌های خصوصی مرتبط، اجرای طرح توسعه گیاهان داروئی و گردشگری در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به استعداد و قابلیت‌های موجود در  شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند در زمینه  تولید و استحصال گیاهان دارویی، در حال حاضر این دو شهرستان برای اجرای طرح یاد شده انتخاب شده اند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به برخی از مزایای اجرای این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، علاوه بر توسعه گیاهان دارویی و اشتغال زایی، گام مثبتی در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی منطقه و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها برداشته خواهد شد و همچنن زمینه مناسبی برای ترویج و توسعه گردشگری در عرصه های مرتعی فراهم می‌شود.

حقانی با بیان اینکه وسعت مراتع استان تهران بیش از ۹۱۹ هزارهکتار است، یادآور شد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در مراتع استان، طرح توسعه گیاهان دارویی و گردشگری در مابقی اراضی مرتعی قابل تعمیم است.