اجرای برنامه های عمران ملل متحد در ۱۲ استان

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در زمان حاضر طرح های برنامه عمران ملل متحد (UNDP) در بخش کشاورزی به طور همزمان در ۱۲ استان کشور اجرا می شود که به دنبال افزایش تولید و اشتغال در کشور است.

IMAGE635338572229901563به گزارش اگری پرس و به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمود حجتی در بازدید از پروژه های گردشگری، کشاورزی و صنعتی حوزه روستایی شهرستان های دماوند و فیروزکوه اظهار کرد: ظرفیت های کشاورزی فراوانی در کشور وجود دارد که از آن ها در راستای توسعه و تعالی اقتصاد کشور به خوبی استفاده نشده است.

وی گفت: ظرفیت ها و قابلیت های بسیاری در بخش کشاورزی کشور وجود دارد که به ایجاد شغل و درآمد کمک می کند.

وزیر جهاد کشاورزی از شهرستان های دماوند و فیروزکوه به عنوان قطب تولید سیب درختی کشور یاد کرد و افزود: بهترین و مرغوب ترین سیب درختی کشور در باغات این شهرستان ها تولید می شود به طوری که نمونه سیب پایه کوتاه مالینگ که عملکردی اندازه ۱۴۰ تن در هکتار دارد، در این شهرستان ها تولید می شود.

وی مشکل اساسی شهرستان های دماوند و فیروزکوه در بخش کشاورزی را ساخت و سازهای بی رویه برشمرد که در پی آن باغات به عنوان منابع ملی و سرمایه های غیر تجدید شونده به ویلا تبدیل شده است.

حجتی ابراز امیدواری کرد، دولت با همکاری مسوولان محلی با ابتکار عمل در مناطقی که آسیب کمتری به بخش کشاورزی وارد می شود به ساخت و ساز و تامین نیاز مردم اقدام کنند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، محمد حسین هاشمی استاندار تهران و حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز دوشنبه برای بازدید و افتتاح طرح های شاخص گردشگری، کشاورزی و صنعتی حوزه روستایی شهرستان های دماوند و فیروزکوه به این منطقه سفر کردند.