آغاز خريد تضميني گندم با عاملیت بانك كشاورزي

معاون وزیر جهاد کشاورزی از آغاز خرید تضمینی گندم با عاملیت بانک کشاورزی خبر داد.

agripress0033به گزارش اگری پرس به نقل از خبرگزاری مهر، علي قنبري مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران گفت: اولين محموله هاي گندم مربوط به سال زراعي ۹۴‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌- ۱۳۹۳ در جنوب استان كرمان و سيستان و بلوچستان برداشت و تحويل مراكز خريد گندم در اين مناطق شد.

وی افزود: به منظور ايجاد هماهنگي بيشتر در زمينه انجام عمليات خريد، در سال‌جاري خريد تضميني گندم با عامليت بانك كشاورزي انجام مي شود.

معاون وزير جهاد كشاورزي از ايجاد، هماهنگي و آمادگي كامل مراكز خريد و شعب بانك عامل در سراسر كشور خبر داد و افزود: همه ساله خريد تضميني گندم از اواسط فروردين در جنوب استان فارس شروع و تا آبان‌ماه ادامه داشت، اما امسال استان‌هاي كرمان و سيستان و بلوچستان فصل برداشت و خريد تضميني گندم را آغاز كرده اند.

مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران اعلام كرد: به منظور رفاه حال گندم‌كاران، ايجاد سامانه بانك كشاورزي براي خريد تضميني گندم از بهمن ماه سال گذشته در دستور كار قرار گرفت و پس از ۲ ماه فعاليت آزمايشي، هم اكنون سامانه خريد اين بانك آماده ارائه خدمات به موقع و كارآمد به كشاورزان است.

وي خاطر نشان كرد: نرخ خريد تضميني گندم براي هر كيلوگرم گندم معمولي در سال‌جاري ۱۱۵۵ تومان و براي گندم دروم  ۱۱۸۸ تومان تعيين كه در شهريور ماه سال ۹۳ و قبل از شروع فصل كاشت اعلام شده و مراكز خريد در سراسر كشور آمادگي كامل دارند تا تمامي گندم‌هاي عرضه شده كشاورزان را با نرخ تضميني خريداري كنند.

معاون وزير جهاد كشاورزي اظهار داشت: پيش بيني مي‌شود در سال‌جاري با توجه به بارش‌هاي خوب اخير، ترويج و توسعه بخش كشاورزي و حمايت از توليدات داخلي محصولات كشاورزي و اعلام به موقع نرخ خريد تضميني، نسبت به سال گذشته  مقدار بيشتري گندم از كشاورزان خريداري شود.