آخرین وضعیت خرید تضمینی مرغ و ذرت

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۲ هزار تن مرغ از تولیدکنندگان خریداری شده است، گفت: به دنبال این هستیم که بخشی از مرغ خریداری شده را صادر کنیم.

به گزارش اگری پرس، علیرضا ولی در گفتگو با مهر با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۱ تا ۱۲ هزارتن مرغ از مرغ‌داران خریداری شده است، اظهارداشت: در پی این اقدام، قیمت مرغ در بازار نسبتا بهبود یافته و رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه خرید این کالا از تولیدکنندگان همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که بخشی از مرغ خریداری شده را صادر کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در واکنش به برخی مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه این شرکت همزمان با خرید، مقداری مرغ را به دلیل اینکه با محدودیت تاریخ انقضا مواجه هستند، وارد بازار می‌کند و همین امر باعث شده جمع‌آوری مرغ مازاد تاثیر چشمگیری بر تنظیم بازار نداشته باشد، گفت: ما اصلا با مشکل محدودیت تاریخ انقضای مرغ‌های ذخیره شده مواجه نیستیم، مرغ‌های ذخیره شده است تا پایان سال‌جاری و حتی بعد از عید تاریخ انقضا دارند و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

ولی درباره میزان خرید تضمینی ذرت نیز با بیان اینکه تاکنون در خوزستان  حدود ۶۰ هزارتن به منظور خشک کردن وارد انبارها شده است، اظهارداشت: از این میزان حدود ۳۶ تا ۳۷ هزار تن در  تابلوی بورس به فروش رفته است، ضمن اینکه ما در باقی نقاط کشور حدود ۱۶۰ هزار تن ذرت از کشاورزان خریداری کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه هنوز مطالبات ذرت‌کاران پرداخت نشده است، اظهارامیدواری کرد: این امر به زودی انجام شود.