آبیاری سالانه ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی با سیستم مدرن

وزیر جهادکشاورزی از آبیاری سالانه ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور با بهره‌گیری از سیستم آبیاری مدرن خبر داد.

اخبار کشاورزیبه گزارش اگری پرس به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمود حجتی در جریان سفر یک‌روزه به استان قزوین ظهر امروز ضمن بازدید از طرح آبیاری تحت فشار در روستای محمودآباد بویین زهرا اظهار کرد: سالانه ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور با سیستم نوین آبیاری می‌شود.

وی افزود: استفاده از آبیاری قطره‌ای و تحت فشار که نمونه‌ای از آن در روستای محمودآباد شهرستان بویین زهرا به اجرا درآمده است می‌تواند تا حد زیادی به توسعه کشاورزی و استفاده بهینه از منابع آبی کمک کند.

وزیر جهادکشاورزی بیان کرد: به طور قطع استفاده از این گونه روش‌های نوین زمینه‌ساز بهبود و ارتقای سطح امنیت و تولیدات غذایی است و ثمرات مثبت آن نصیب جامعه می‌شود.

حجتی همچنین تصریح کرد: این امر بر تحقق اقتصاد مقاومتی نیز اثرگذار است و به منظور اجرای هر چه سریع‌تر و بهتر آن برنامه‌هایی در وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین در ادامه برنامه‌های خود از نحوه اجرای طرح آبیاری تحت فشار در روستای محمودآباد بویین زهرا بازدید به عمل آورد.

وزیر جهاد کشاورزی امروز به منظور افتتاح طرح‌های بخش کشاورزی به قزوین سفر کرده، حضور در شهرستان‌های تاکستان، بویین‌زهرا و بخش‌های دیگر را در دستور کار خود قرار داده است که طی آن طرح‌هایی را افتتاح و از تعدادی دیگر نیز بازدید می‌کند.