۵۰ درصد گندم ۵ استان خریداری شد

۵۰ درصد گندم‌های خریداری شده فصل‌جاری در ۵ استان گندم‌خیز خوزستان، گلستان، فارس، کرمانشاه و کردستان تحویل مراکز خرید تضمینی شده است.

به گزارش اگری پرس به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ خرید تضمینی گندم در سال‌جاری از ابتدای سال در مناطق جنوبی کشور و استانهای خوزستان، سیستان و بلوچستان، جنوب استان فارس، جنوب کرمان و استان بوشهر آغاز شد و تاکنون نیز تحویل محموله‌های گندم به مراکز خرید در استانهای شمالی و برخی استانهای جنوبی که آب و هوای سردی دارند، ادامه دارد.

امسال تا این موقع از سال بیش از ۸ میلیون و ۸۵۷ هزار تن گندم در ۳۱ استان، با نرخ تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۳۰۰ تومان و گندم دوروم ۱۳۳۰۰ تومان خریداری شده است و ارزش آن به حدود ۱۱ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش، استان‌های خوزستان با تحویل یک میلیون ۳۵۳ هزار و ۶۰۰ تن، گلستان با یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۵۲۲ تن، فارس با ۸۸۹ هزار و ۸۳۲ تن، کرمانشاه با ۶۴۶ هزار و ۲۸۹ تن و کردستان با ۵۲۰ هزار و ۱۱۳ تن، جزو پنج استان برتر خرید تضمینی گندم در سال‌جاری هستند.

این پنج استان، با خرید ۳ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۷۵۶ تن بیش از ۵۰ درصد خرید تضمینی گندم را در کشور عملیاتی کرده‌اند که به منظور خرید با کیفیت این محصول، در استان خوزستان ۱۱۲ مرکز، گلستان ۱۲۵، فارس ۱۴۲، کرمانشاه ۷۸ و کردستان ۳۸ مرکز مستقر شده‌اند.