گوشت گاومیش هندی آلودگی انگلی دارد

رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران با بیان اینکه گوشت گاومیش هندی به لحاظ آلودگی انگلی مورد تأیید نیست، گفت: محدودیت مصرف گوشت گاومیش هندی در سوسیس و کالباس به معنای عدم سلامت آن است.

agripress0062به گزارش اگری پرس پیام محبی رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس در مورد اینکه آیا گوشت گاو‌میش از کیفیت مناسب برای مصرف خوراکی برخوردار است، گفت: در مورد کیفیت نامطلوب گوشت گاومیش تاکنون چیزی نشنیده‌ام، ضمن اینکه دارا بودن کیفیت یک محصول به معنای آن نیست که می‌توان به راحتی آن محصول را مصرف کرد.

وی افزود: برخی وارد‌کنندگان در رسانه‌ها و با حضور در برنامه‌های پیرامون این موضوع با بیان مطالبی از قبیل اینکه کشورهایی مثل انگلستان و آمریکا مصرف‌کننده گوشت گاومیش هستند، در صدد فراهم کردن شرایط برای مصرف این محصول هستند، در حالی که بحث ما بر سر واردات گوشت گاومیش هندی و با قیمت مشخص است.

رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران تصریح کرد: گوشت گاو میش هندی از نظر بیماری‌های انگلی سالم نیست و مبتلا به برخی انگل‌ها از جمله سارکوسیست است.

وی با بیان اینکه گاومیش‌های هندی به صورت گله‌ای رشد می‌کنند، افزود: ممکن است گله‌ای پرورش یافتن مزایای از جمله عدم استفاده کمتر از آنتی‌بیوتیک برخوردار باشد، اما نمی‌توان یک حسن را با یک ایراد عوض کرد.

محبی با بیان اینکه گوشت گاومیش هندی از نظر آلودگی‌های انگلی مورد تأیید نیست، گفت: اگر مشکلی در مورد سلامت گوشت گاومیش هندی وجود ندارد، پس چرا این محصول برای مصرف خانوار وارد نمی‌شود و محدود به مصرف سوسیس و کالباس است، بنابراین همین ایجاد محدودیت در مصرف حاکی از عدم سلامت آن است.

رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران با بیان اینکه انگل سارکوسیست قابل انتقال به انسان است، گفت: محدودیت واردات شرایط رانت را برای یک عده که تولید‌کننده فرآورده‌های سوسیس و کالباس هستند، فراهم می‌کند.

محبی بیان داشت: پایین بودن قیمت تمام شده گوشت بوفالو هندی نسبت به گوشت قرمز داخلی احتمال سودجویی برخی افراد در راستای عرضه آن به بازار مصرف خانوار را فراهم می‌کند.

رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران با بیان اینکه روی هیچ فرآورده‌ای از سوسیس و کالباس نوع گوشت مصرفی قید نمی‌شود، گفت: اگر واردات بوفالو برای استفاده در محصولاتی مثل سوسیس و کالباس باشد، این حق مصرف کننده است که بداند فرآورده‌ای را که مصرف می‌کند، از چه نوع گوشتی است، در حالی که هیچ تضمینی برای این موضوع وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در مورد استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی عنوان شد که تخلف در این مقوله بر سر این بوده که تولید‌کنندگان بر روی محصولاتشان مصرف این روغن را قید نکرده‌اند، گفت: باید مصرف‌کنندگان  فرآورده‌های گوشتی سوسیس و کالباس از نوع محصولی که مصرف می‌کنند، مطلع باشند، ضمن آنکه با انجام کار فرهنگی باید مصرف این فرآورده‌ها کاهش یابد.