خبر خوب در زنجان/ کلینیک سیار دامپزشکی در زنجان فعال می‌شود

مسئول بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته مباحث مربوط به کشت محصولات استراتژیک و تامین گوشت قرمز در طرح بسیج همگام با کشاورز، مهندسان کشاورزی مطرح بود، گفت: در سال‌جاری کلینیک‌های سیار دامپزشکی نیز فعال خواهد بود. به گزارش پایگاه خبری اگری پرس فرهاد امندی اظهار کرد: […]

مسئول بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته مباحث مربوط به کشت محصولات استراتژیک و تامین گوشت قرمز در طرح بسیج همگام با کشاورز، مهندسان کشاورزی مطرح بود، گفت: در سال‌جاری کلینیک‌های سیار دامپزشکی نیز فعال خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری اگری پرس فرهاد امندی اظهار کرد: سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه انصار‌المهدی (عج) استان زنجان با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در تلاش است تا در حد توان در پیشبرد این هدف و کمک به سازمان جهاد‌کشاورزی وارد عرصه خدمت‌رسانی شود.

مسئول بسیج جامعه کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه امنیت غذایی به عنوان پایه اصلی یک جامعه توسعه یافته و قدرتمند به شمار می‌رود، عنوان کرد: پایین بودن امنیت غذایی در یک جامعه توانمندی‌ها و قابلیت‌های یک ملت را تحلیل داده و کارایی استفاده از منابع محدود را نیز کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تامین غذا به اتکای واردات همواره وابستگی را افزایش خواهد داد، عنوان کرد: متوسط عملکرد تولیدات محصولات کشاورزی پایین است.

امندی با اشاره به اینکه سریع‌ترین راهکار ممکن حرکت به سمت خودکفایی، ارتقای بهره‌وری و افزایش میزان عملکرد در واحد سطح است، بیان کرد: امروز که اقتصاد به عرصه جنگ با دشمن تبدیل شده، بسیج وارد میدان شده است تا با کمک جهاد کشاورزی و ارتقای سطح علمی و مدیریتی نقش جدی و موثر ایفا کند.

مسؤول بسیج جامعه کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در طرح بسیج همگام با کشاورز مهندسین کشاورزی از مراحل ابتدایی داشت تا برداشت نسبت به مشاوره و نظارت بر کمیت و کیفیت محصول همراه کشاورزان هستند، اضافه کرد: در زنجان ۱۸۰ نفر از بسیجیان مهندس کشاورزی آموزش‌های لازم را گذرانیده و آماده به کار گیری در این طرح هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مباحث مربوط به کشت محصولات استراتژیک و تامین گوشت قرمز  مطرح بود، گفت: در سال‌جاری کلینیک‌های سیار دامپزشکی نیز فعال خواهد بود.

امندی با اشاره به اینکه طرح بسیج همگام با کشاورز کمک‌رسان جهاد کشاورزی شده است، گفت: این طرح علاوه بر بالا بردن راندمان تولید از ظرفیت فارغ‌التحصیلان کشاورزی فاقد شغل در راستای تولید بیش‌تر با اطلاعات به‌روز‌تر نیز استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های علمی، فاصله کمیت و کیفیت تولید محصول بین کشاورزان با سواد و پیشرو را با کشاورزانی که از سطح دانش آگاهی کم‌تری برخورد‌ارند کمتر می‌کند، ادامه داد: با افزایش آگاهی‌های علمی و افزایش تولید محصول با کیفیت و افزایش سطح درآمد، سطح رفاهی و برخورداری اقتصادی کشاورزان افزایش می‌یابد.