کاهش صادرات هندوانه/ صادرات انار از اواسط مهر آغاز می‌شود

امسال تولید هندوانه و محصولات جالیزی در کشورهای دیگر زیاد بود، به همین دلیل هندوانه در بازارهای هدف با افت شدید قیمت مواجه شد و صادرات آن کاهش یافت.

  خبر کشاورزیبه گزارش اگری پرس به نقل از خبر گزاری فارس، سید‌رضا نورانی رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان میوه گفت: صادرات انار از اواسط مهرماه شروع می‌شود و در آبان و آذر به اوج می‌رسد.

وی در مورد صادرات کیوی هم اظهار داشت: فصل مناسب صادرات کیوی با توجه به رسیدن محصول، مهرماه است، اما با صادرات بیش از اندازه میوه کال کیوی برنامه وزارت جهاد برای صادرات این محصول به هم خورد.

نورانی تصریح کرد: در هیچ جای دنیا جلوی صادرات میوه کال را نمی گیرند، مگر اینکه کشور وارد کننده شرایطی را برای واردات تعیین کند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان میوه با انتقاد از اینکه امسال صادرکننده نمونه میوه و سبزیجات معرفی نشد، گفت: مسئولان سازمان توسعه تجارت با این توجیه که صادرکنندگان میوه و سبزیجات صادرکننده آب هستند، امسال هیچ صادرکننده‌ای را معرفی نکردند.

وی در مورد صادرات هندوانه نیز تصریح کرد: امسال تولید هندوانه و محصولات جالیزی در کشورهای دیگر زیاد بود، به همین دلیل هندوانه در بازارهای هدف با افت قیمت شدید مواجه شد و صادرات آن کاهش یافت و در داخل کشور هم قیمت آن به زیر قیمت تمام شده رسید.