چهار هزار میلیارد ریال برای اتصال روستاها به اینترنت سرمایه گذاری می شود

اجرای طرح اتصال روستاهای کشور به شبکه اینترنت به مناقصه رفته و بر اساس آن ۲۵ هزار روستا در سراسر کشور به شبکه اینترنت متصل می شوند.

به گزارش اگری پرس به نقل از ایانا، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  در نشست ستاد اربعین استان ایلام در مرز بین المللی مهران گفت: اجرای این طرح به مناقصه رفته و بر اساس آن ۲۵ هزار روستا در سراسر کشور به شبکه اینترنت متصل می شوند.

وی اظهار کرد: ترجیح این وزارتخانه واگذاری تمام امور به بخش خصوصی است و این رویکرد در دولت یازدهم با سرعت بیشتری دنبال شده است؛ دولت تلاش دارد فقط به وظیفه پشتیبانی و نظارتی خود عمل کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سفر سال گذشته خود به ایلام اشاره کرد و افزود: در یک سال گذشته ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شبکه های زیرساختی حوزه ارتباطات این استان هزینه شده و تا پایان امسال ۳۵۰ میلیارد ریال دیگر برای تقویت و توسعه شبکه های مخابراتی و اینترنتی استان سرمایه گذاری خواهد شد.

واعظی تاکید کرد: طی یک سال اخیر ۶۲ روستای استان ایلام به شبکه اینترنت متصل شده اند و اتصال ۲۴۲ روستای دیگر در دستور کار است و تلاش خواهیم کرد امکان اتصال تمام روستاهای استان را برای برگزاری انتخابات فراهم کنیم.

وی همچنین از اجرای ۴۴۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در این استان خبر داد و گفت: به هر میزان که درخواستی برای پهنای باند در ایام اربعین حسینی مورد نیاز باشد، تامین خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه توسعه پهنای باند استان، افزود: تلاش خواهیم کرد این ظرفیت را در استان ایلام تا اواخر سال آینده به ۲۰برابر افزایش دهیم.

واعظی همچنین بازسازی شبکه مخابراتی شهرستان مهران با توجه به اهمیت این شهرستان در تردد زائران اربعین را از برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد و بر سرعت بخشی در اجرای این کار تاکید کرد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با استقبال استاندار ایلام، نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، معاونان استانداری و مدیران کل مخابرات و زیرساخت و جمعی از مسئولان محلی از طریق فرودگاه شهدا، وارد ایلام شد.

بررسی وضعیت زیرساخت های حوزه ارتباطات، مخابرات و آنتن دهی تلفن همراه در شهرستان و پایانه مرزی مهران و آن سوی مرز در داخل خاک عراق در ایام منتهی به اربعین حسینی از برنامه های سفر وزیر به استان ایلام است.

پایانه مرزی مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام این روزها کانون اصلی تردد زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی است.

سال گذشته در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از این مرز تردد کردند که پیش بینی می شود این تعداد امسال تا ۲ میلیون نفر افزایش یابد.