پیگرد قانونی دولت ترامپ به دلیل برچسب‌ نزدن به محصولات تراریخته

شرکت‌ها و نهادهایی در آمریکا به دلیل عدم اجرای قانونی که این دولت را موظف به تکمیل مطالعات و نصب برچسب برروی محصولات تراریخته کرده بود، دادخواست حقوقی تنظیم کردند.

به گزارش اگری پرس به نقل از اکوواچ، مرکز سلامت غذایی (CFS) دادخواست حقوقی علیه دولت ترامپ به دلیل عدم اجرای قانون فدرال در سال ۲۰۱۶ تنظیم کرده است.

این قانون دولت را موظف کرده بود که محصولات تراریخته که عرضه می‌شود را حتماً برچسب بزنند. در همین زمینه وزارت کشاورزی آمریکا برای نقض قانون جدید برچسب‌گذاری محصولات تراریخته متهم شده است.

همچنین وزارت کشاورزی آمریکا به عملی نکردن روش مشخص‌سازی الکترونیکی و دیجیتالی محصولات تراریخته (بارکد) و نیز درج توضیحات متنی بر روی جعبه محصولات متهم است.

این مطالعات قرار بود تا جولای ۲۰۱۷ به پایان برسد اما وزارت کشاورزی آمریکا هرگز این مطالعات را تکمیل نکرد و برای افکار عمومی هم توضیحی نداد.

جرج کیم برل مسئول بخش حقوقی CFS می‌گوید از آنجایی‌که این موضوع بحث‌برانگیز و تصمیم حیاتی بود، کنگره باید مطالعات برچسب‌گذاری و بارکدگذاری را تا جولای تکمیل می‌کرد و برای تنویر افکار عمومی گزارش می‌داد.

وی گفت: ما به دولت ترامپ اجازه نقض این قانون را نخواهیم داد. همچنین بر اساس این قانون وزارت کشاورزی آمریکا باید استانداردهای برچسب‌گذاری را تا سال ۲۰۱۸ وضع کند.

از آنجایی‌که محصولات تراریخته در جهان منتقدان زیادی دارد و می‌گویند عامل بسیاری از بیماری‌هاست، در برخی از کشورها هم که محصولات تراریخته استفاده می‌شود قانونی وجود دارد که باید برچسب‌گذاری شود و حتی بارکد دیجیتالی داشته باشد تا مصرف‌کننده بتواند وضعیت تولید، شرکت‌تولیدکننده و کلیه اطلاعات مربوط به آن را داشته باشد.

در همه کشورها قانونی وجود دارد که مصرف‌کنندگان باید از نوع محصولات و غذایی که در بازار عرضه می‌شود آگاهی داشته باشند.