پیش بینی موسسات جهانی از رشد بازار خرده فروشی در ایران

رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای گفت: براساس آمار اخیر مؤسسه جهانی مک‌کنیزی بخش خرده‌فروشی ایران در افق ۲۰۳۵ رشد خواهد داشت و بازار خرده‌فروشی از ۱۲۸ به ۴۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش اگری پرس؛

امیر خسرو فخریان امروز در اولین گردهمایی اعضای اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای اظهار کرد: سال گذشته و همزمان با آغاز فعالیت اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای تعداد اعضا ۳۷ نفر و متقاضیان ۴۹ نفر در ۱۷ گروه کالایی بود اما امروز تعداد اعضا به ۶۵ و متقاضیان به ۹۶ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه فروشگاه های زنجیره ای در سراسر کشور ۲ هزار و ۴۵۰ شعبه دارند افزود: برنامه های آینده این اتحادیه استفاده از افراد آموزش دیده و آگاه در فروشگاه های زنجیره ای و همچنین دانش بنیان کردن آنهاست.

رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای  با بیان اینکه اشتغالزایی فروشگاه های زنجیره ای ۱٫۱ و ۱٫۲ درصد  بیشتر از شبکه توزیع سنتی و فروشگاه های خُرد است ادامه داد: فروشگاه های زنجیره می توانند مسیر توسعه خود را با محوریت اعطای نمایندگی به فروشگاه های کوچک و کسبه خُرد ادامه دهند.

وی به چالش های موجود از قبیل فناوری اطلاعات، نیروی انسانی ماهر، و … اشاره کرد و گفت: می خواهیم از کشورهای خارجی در زمینه توسعه زیرساخت های فروشگاه های زنجیره ای استفاده کنیم.

رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای  اظهاربه چالش های تاسیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای و همچنین تدوین آئین نامه های داخلی آن اشاره کرد و گفت: با تمامی دانشگاه های کشور مکاتبه داشته و اعلام کرده ایم از تمامی پایان نامه های مقطع ارشد و دکتری در زمینه فروشگاه های زنجیره ای حمایت می کنیم” چند کتاب مفید نیز در حال ترجمه است که بعد از اتمام آن در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای ادامه داد: با وزرای اقتصاد، صنعت، کار و نیرو و همچنین مسئولان سازمان تامین اجتماعی مکاتباتی را برای اعطای مشوق جهت فروشگاه های زنجیره ای داشته و تاکید کرده ایم هر اندازه بهره وری افزایش یافته و کالا با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد، به نفع اقتصاد و مصرف کننده نهایی است.

وی همچنین از آمادگی این اتحادیه برای برگزاری کارگاه های تخصصی با مشارکت مدرسین خارجی خبر داد و افزود: با چند موسسه خارجی مذاکراتی در زمینه زنجیره تامین در فروشگاه های زنجیره ای داشتیم و امیدوار هستیم تا همکاری با آنها هرچه سریعتر آغاز شود.

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پایان اظهار کرد: براساس آمار اخیر مؤسسه جهانی مک‌کنیزی بخش خرده‌فروشی ایران در افق ۲۰۳۵ رشد خواهد داشت و بازار خرده‌فروشی از ۱۲۸ به ۴۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.