پشتیبانی امور دام برای خرید وارد میدان می‌شوند/ نرخ منطقی هر کیلو مرغ ۸۵۰۰ تومان

به گزارش اگری پرس؛ محمد یوسفی رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، با بیان اینکه با وجود افزایش تقاضای مصرف در ایام سوگواری ماه محرم، بازار مرغ از رکود نسبی برخوردار است، اظهار کرد: قیمت نقدی مرغ زنده ۴ هزار و ۱۰۰ تا ۴ هزار و ۲۰۰ ، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن ۵ […]

به گزارش اگری پرس؛ محمد یوسفی رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، با بیان اینکه با وجود افزایش تقاضای مصرف در ایام سوگواری ماه محرم، بازار مرغ از رکود نسبی برخوردار است، اظهار کرد: قیمت نقدی مرغ زنده ۴ هزار و ۱۰۰ تا ۴ هزار و ۲۰۰ ، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن ۵ هزار و ۵۰۰ و غرفه های سطح شهر ۶ هزار و ۳۸۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه مرغداران با زیان ۸۰۰ تا هزار تومانی در هر کیلو مرغ روبرو هستند، افزود: با ورود پشتیبانی امور دام و خرید مرغ از مرغداران انتظار می‌رود که در روزهای آینده وضعیت قیمت مرغ در بازار بهبود یابد.

یوسفی با بیان اینکه نرخ مرغ تابع عرضه و تقاضا در بازار است، گفت: ستاد تنظیم بازار برای هر کیلو مرغ، نرخ ۷ هزار و ۸۰۰ تومان را تعیین کردند که با وجود افزایش هزینه ها این نرخ منطقی نیست.

به گفته وی با احتساب نرخ تورم و نهاده ها قیمت منطقی هر کیلو مرغ برای مصرف کننده ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: با توجه به کاهش قیمت جوجه ، دستورالعمل های وزارت جهاد کشاورزی و برنامه سامانه حداکثر وزن مرغ زنده از ۲٫۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ یک کیلو و ۸۰۰ تا دو کیلو ۲۰۰ گرم  نباید بیشتر باشد .