ورود چای آلوده خارجی به کشور

رئیس اتحادیه چایکاران کشور گفت: در فصل برداشت چای ایرانی متاسفانه شاهد ورود چای تاریخ گذشته خارجی هستیم که به نام چای ایرانی فروخته می‌شود.

به گزارش اگری پرس ایرج هوسمی در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر، اظهار کرد: این امر باعث شده که مردم نسبت به چای ایرانی بدبین شوند و در حال تغییر ذائقه مردم است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۵ سال اخیر چای‌های سنواتی در حجم حدود ۲۰۰ هزار تن در انبار ها باقی مانده است، افزود:  این چای‌ها مطلقا شرایط عرضه به بازار مصرف را ندارند، دولت نیز این امر را مصوب کرده است که این چای‌ها باید صرفا به مصارف کمپوست رسیده یا معدوم شود اما هر از گاهی شاهد این هستیم که از سازمان چای خارج می‌شوند.

رئیس اتحادیه چایکاران کشور ادامه داد:گاهی اوقات این چای‌ها با فرآوری در مرز  یا خارج از آن به عنوان چای ایران یا خارجی دوباره به کشور وارد می شود و مشکلات عدیده‌ای را برای سلامتی مردم ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استانداری‌ گیلان به شدت از خروج چای‌های سنواتی از انبار جلوگیری می‌کند، خاطر نشان کرد:  انبارهای چای سنواتی پلمب شده است، اما این پلمب اخیراً شکسته شد و قصد خروج این چا‌ی ها وجود داشت که استانداری وارد عمل شد و از خروج این چای‌های تاریخ گذشته از انبار جلوگیری به عمل آورد.