واردات ۱۵۰ هزار تن گوشت از “زلاندنو” و “استرالیا”/ افزایش قیمت گوشت طبیعی است

عزیزاللهی گفت: ما هم تولیدکننده هستیم و هم واردکننده، زیرا تقاضایی که در بازار است بیش از تولید داخلی است، بنابراین واردات گوشت قرمز از کشورهایی مانند استرالیا، برزیل و زلاندنو در کل سال و به صورت دائم و چیزی در حدود ۱۵۰ هزار تن انجام می شود.

به گزارش اگری پرس؛ علیرضا عزیز اللهی، رئیس اتحادیه دامداران در رابطه با این که فاز دوم پرداخت یارانه صادراتی لبنیات حدود ۴ روز پیش انجام شده است، بیان داشت: از آن جهت که دولت چند روزی است که مشوق های صادراتی صنعت لبنیات را پرداخت کرده موجب شده است تا دپو به شدت کاهش یافته و همین امر باعث شد تا کارخانجات برای تولید محصولات جدید تشویق شوند.

وی ادامه داد: بنابراین تقاضا برای شیر افزایش پیدا خواهد کرد و لذا به طور خود به خود قیمت شیری که کارخانه‌ها از دامداران تهیه می کنند بالا می رود، امسال قیمت شیر از ۱۲۰۰ تومان بالاتر نرفت امیدواریم که بعد از این به ۱۲۵۰ تومان و حتی بالاتر برسد.

رئیس اتحادیه دامداران در ادامه با بیان این مطلب که عرضه دام از طرف دامداری های روستایی و عشایری کاهش کرده است، خاطرنشان کرد: سیستم دامپروری ما در حال تغییر از سنتی به کارخانه ای است. در قبل به صورت عشایری ساختار دامپروری اداره می شد و هزینه تمام شده برای دام کمتر بود. اما الان سیستم به سمت متمرکز و صنعتی در حال تغییر است بنابراین قیمت تمام شده برای تولید و نگه داری دام بالاتر خواهد رفت لذا این افزایش قیمت گوشت قرمز هم طبیعی است و برای تنظیم بازار قیمت گوشت باید دولت یک راه حلی و اقداماتی را بیندیشد تا هم تولیدکننده متضرر نشود و هم مردم.

عزیزاللهی در رابطه با واردات گوشت قرمز بیان داشت: در زمینه گوشت باید گفت که ما هم تولیدکننده هستیم و هم واردکننده، زیرا تقاضایی که در بازار است بیش از تولید داخلی است، بنابراین واردات گوشت قرمز از کشورهایی مانند استرالیا، برزیل و زلاندنو در کل سال و به صورت دائم و چیزی در حدود ۱۵۰ هزار تن انجام می شود.

وی در رابطه با صادرات نیز بیان داشت: ما هیچ گاه گوشت صادر نمی کنیم، اما هر ساله چیزی در حدود یک میلیون رأس دام ایرانی مورد تقاضا کشورهای عربی است و لذا چه به صورت رسمی و چه غیررسمی صادرات به این کشورها انجام می شود.