واردات گوشت تازه تا ثبات قیمت ادامه می‌یابد/ چسبندگی قیمت در رنج ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: واردات گوشت قرمز را تا تعادل قیمت در بازار ادامه می‌دهیم و روزانه ۱۶۰ تن گوشت به قیمت ۳۲ هزار تومان روانه بازار تهران می‌شود.

به گزارش اگری پرس به نقل از فارس؛ علیرضا ولی، در مورد آخرین وضعیت تأمین گوشت قرمز در بازار و ثبات قیمت این محصول اظهار داشت: امروز در هیچ نقطه‌ای از پایتخت که بیشترین حجم مصرف گوشت قرمز را دارد، کمبود عرضه گوشت نداریم و این محصول به وفور در میادین میوه و تره‌بار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و قصابی‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه روزانه دو برابر نیاز بازار گوشت تازه وارد مغازه‌ها می‌شود، خاطر نشان کرد: روز گذشته ۱۶۰ تن گوشت قرمز تنظیم بازاری را وارد مغازه‌ها کرده‌ایم که قطعاً‌ بر قیمت‌ها تأثیرگذار است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در پاسخ به این سؤال که چرا علی‌رغم واردات گوشت تازه قرمز قیمت این محصول به دلایلی همچنان در مقابل کاهش مقاومت دارد،‌ تصریح کرد: اکنون گوشت تنظیم بازاری به قیمت هر کیلوگرم لاشه گوسفندی ۳۲ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار سطح شهر عرضه می‌شود که ران گوسفندی هم ۴۳ هزار تومان قیمت خورده است و بیش از این تعزیرات حکومتی با آن برخورد می‌کند، اما اینکه برخی فروشگاه‌های لوکس گوشت محصولات خاص تهیه می‌کنند و با قیمت خاص می‌فروشند، موضوعی است که از حیطه وظایف ما خارج است.

ولی تصریح کرد: طرح تنظیم بازار و واردات گوشت تازه از استرالیا و کشورهای آسیای میانه را آن‌قدر ادامه می‌دهیم، تا قیمت به تعادل برسد.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی نسبت به کیفیت گوشت وارداتی از کشورهای آسیا میانه چندان رضایت ندارند و کیفیت گوشت داخلی را بهتر می‌دانند، گفت: گوشتی که از استرالیا و نیوزیلند وارد می‌شود، کیفیتش به‌ مراتب بهتر از تولید داخلی است، مضاف بر آنکه دارای استاندارد بین‌المللی و ذبح اسلامی و عبور از کنترل‌های بهداشتی است و هرچه هوا روبه سردی برود، واردات گوشت از سمت کشورهای اروپایی و برزیل انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام همچنین در مورد تنظیم بازار مرغ هم گفت: این محصول هم به وفور در بازار وجود دارد و به‌اندازه کافی از منابع داخلی، ذخایر استراتژیک گوشت مرغ و گوشت قرمز داریم.

به گفته ولی، هم‌اکنون مرغ منجمد برای تنظیم بازار به قیمت هر کیلوگرم ۵۷۰۰ تومان برای مصرف‌کننده در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود.

به گزارش فارس، طبق گزارش‌های میدانی سطح شهر هر کیلوگرم مرغ تازه در نقاط جنوب پایتخت ۷۳۰۰ تومان و در نقاط شمالی تا ۸۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد و هر کیلوگرم گوشت تازه گوسفندی به صورت شقه در سطح تهران ۴۰ هزار تومان و ران گوسفندی تا ۴۸ هزار تومان در هر کیلو عرضه می‌شود که این رقم در برخی فروشگاه‌های لوکس و خاص عرضه گوشت تا کیلویی ۶۰ هزار تومان هم می‌رسد.