نقش دیجیتال و تجارت الکترونیک در توسعه روستاهای هند

دولت هند در نظر دارد با دیجیتالی کردن بیش از ۵۰۰ روستای این کشور تحولی در حوزه بانکداری،سلامت ،بهداشت و کشاورزی مناطق کمتر توسعه یافته و بویژه روستاها ایجاد کند.

به گزارش اگری پرس؛ کارشناسان معتقدند دولت می تواند با فناورهای جدید علاوه بر توسعه مناطق محروم با گشودن کسب و کار جدید ،درآمد روستائیان که یکی از محروم ترین اقشار جامعه هستند را افزایش دهد.

براساس گزارش های منتشر شده نزدیک به ۷۳۰ میلیون نفر از هندی ها تا سال ۲۰۲۰ کاربر اینترنت خواهند بود که این رشد می تواند این کشور را در جایگاه دوم بزرگترین بازارهای تجارت الکترونیک جهان قرار دهد.
اینترنت پرسرعت و ارزان در هند باعث شده که کارشناسان آینده اقتصاد دیجتیالی هند را با توجه به جمعیت ۷۰ درصدی جوان این کشور بسیار درخشان ارزیابی کنند.
‘نارندرا مودی’ نخست وزیر هند روز جمعه اعلام کرد عزم دولت برای ایجاد شبکه ای از روستاهای دیجیتالی قطعی است .
وی تصریح کرد دولت در طرح خود برای توسعه بخش روستایی در راستای تضمین توانمند سازی کشاورزان دستکم ۵۰۰ روستا را دیجیتالی می کند.
او استفاده از بانکداری الکترونیک و استفاده کمتر از پول نقد را از دیگر اهداف روستاهای دیجیتالی عنوان کرد .
دولت هند از چندی پیش اتصال روستاها به وسیله فیبر نوری و آموزش کشاورزان برای استفاده از این تکنولوژی را در دستور کار خود قرار داده است .
مودی، اهمیت دادن به کشاورزان در روستاها برای توسعه متعادل هند را بسیار ضروری دانست و اظهار کرد دولت قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ با افزایش دوبرابری درآمد کشاورزان و کاهش هزینه های تولید یک انقلاب در بخش های ماهیگیری، تولید عسل و آب ایجاد کند.
دولت های هند همواره در سالهای گذشته به علت افزایش خودکشی کشاورزان به دلیل نامساعد بودن شرایط آب و هوایی و خشکسالی مورد انتقاد شدید قرار گرفته است به گونه ای که مودی در چهار سال گذشته پس از انتخاب به عنوان نخست وزیر مهمترین اولویت دولت را بهبود وضعیت کشاورزان عنوان کرد.
بر اساس گزارش دانشگاه کالیفرنیا که هفته گذشته منتشر شد، در سه دهه گذشته اثرات گرمایش زمین مانند خشکسالی و سیل باعث خودکشی ۵۹ هزار کشاورز در هند شده است.
داده های منتشر شده توسط دولت هند نشان می دهد که ۸۰ درصد از موارد خودکشی کشاورزان در هند به دلیل عدم توانایی آنها در پرداخت وام های بانکی است.
زندگی ۶۰ درصد از مردم هند بطور مستقیم یا غیرمستقیم به کشاورزی ربط پیدا می کند.