نامه کمیسیون کشاورزی مجلس به رئیس‌جمهور/ هشدار نسبت به تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران + ویدئو و تصویر

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نسبت به تأخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران و چالش جدی پیش رو در این زمینه هشدار داد.

به گزارش اگری پرس به نقل از تسنیم؛ آمارها نشان می‌دهد برای خودکفایی بسیاری از اقلام اساسی کشور طی سه دهه گذشته حرکت جدی انجام نشده است. حتی ضریب خودکفایی اقلام اساسی طی ۸ سال منتهی به ۱۳۹۴، تغییری نکرده و روی عدد ۵۷ درصد ثابت مانده است.

کل پرونده «مزرعه پدری» و گزارش ویژه «خودکفایی در غذا» را اینجا (+) پی بگیرید.

در همین راستا بحث خرید تضمینی گندم، و پرداخت مطالبات گندم‌کاران همواره یکی از چالشهای دولتهای گوناگون بوده است. پرداخت کامل این مطالبات ــ تا همین سال گذشته و نیز احتمالاً امسال  ــ چنان با مشکل همراه بود که تا اوایل پاییز به درازا می‌انجامیده است. مصاحبه محمدباقر نوبخت را در روزهای انتهایی مرداد ۹۵ ببینید:

دانلود

امسال نیز این مشکلات کماکان ادامه دارد. در همین راستا علی‌محمد شاعری، نماینده مازندران و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، اخیراً در نامه‌ای به رئیس جمهور، بر پرداخت به‌موقع مطالبات گندمکاران در سال جاری تأکید کرده است. متن نامه را ببینید:

به نظر می‌رسد برای رسیدن به خودکفایی پایدار در تولید گندم، باید تمهیداتی توسط مسئولان اندیشیده شود تا این مشکلاتِ  ــ همیشگی و ناشی از عدم برنامه‌ریزی مستمر در دولتهای مختلف ــ برای تحقق امر مهم خودکفایی، از پیش پای کشاورزان برداشته شود.