موافق حذف یارانه کود هستیم/ از توزیع برنج تاریخ مصرف گذشته اطلاعی ندارم

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با حذف یارانه کود موافق هستیم، اظهار داشت: وقتی امکان تامین یارانه وجود ندارد، این امر منجر به زیان شرکت‌های عرضه کننده کود و طلب آنها از دولت می‌شود.

به گزارش اگری پرس به نقل از خبرگزاری فارس، عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه نشست خبری سومین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که با توجه به موافق بودن وزارت جهاد کشاورزی برای حذف یارانه کود شیمیایی، چه ساز و کار جایگزین وجود دارد، گفت:  وقتی ما نمی‌توانیم یارانه را تامین کنیم، بنابراین در شرکت‌های عرضه کننده کود زیان انباشت ایجاد می‌شود و به این ترتیب شرکت‌های عرضه کننده کود از دولت طلبکار شده و از نظر بنیه مالی دچار ضعف می‌شوند و ممکن است این مسئله آنها را با نارسایی همراه سازد.

وی تصریح کرد: همچنین باید آثار حذف یارانه را در قیمت‌ها اعمال کنیم، پس بنابراین اگر بتوانیم تاثیر حذف یارانه کود را در قیمت محصولات کشاورزی ببینیم، می‌توانیم آن را عملیاتی کنیم.

کشاورز افزود: اما در شرایطی که نسبت به تامین قیمت‌های تضمینی همواره کشاورزان نسبت به تصمیمات ما نارضایتی دارند، در حال حاضر امکان حذف یارانه‌ها وجود ندارد، اما وزارت جهاد کشاورزی با حذف یارانه در صورت فراهم شدن این دو شرط موافق‌اند.

وی همچنین در مورد برنج‌های تاریخ مصرف گذشته توسط شرکت بازرگانی گفت: از این موضوع کاملا بی‌اطلاع‌ام.

وی درمورد سبک و استانداردسازی کود اظهار داشت: طبق آیین‌%