مردم از شعار مبارزه با فساد و ایجاد اشتغال خسته شده‌اند

نماینده مردم اسلام‌آباد در مجلس گفت: مردم از شعار مبارزه با فساد، ایجاد اشتغال، عدالت و مبارزه با قاچاق کالا خسته‌ شده‌اند.

به گزارش اگری پرس به نقل از تسنیم؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات کابینه دوازدهم در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: بهترین اصل در تفکیک قوا این است که آنها بر سر تعهدات مشترک به توافق برسند و مجلس و دولت خودشان را در اجرای این تعهدات همراه و همکار بدانند.

وی افزود: دولت دوازدهم وارث همه دولت‌های گذشته و مسئول عملکرد ۴ سال گذشته است. در برنامه‌ای که دولت ارائه داده با امساک از برنامه ششم یاد شده است.

 

فلاحت‌پیشه اضافه کرد: براساس برنامه ششم ما مسئولیم سالانه ۱٫۵ میلیون شغل ایجاد کنیم، اما در برنامه ارائه شده توسط دولت به جای مشخص کردن سهم تک تک وزارتخانه‌ها در ایجاد اشتغال تنها به کلی‌گویی بسنده شده است.

 

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس خاطرنشان کرد: مردم از شعار مبارزه با فساد، ایجاد اشتغال، عدالت و مبارزه با قاچاق کالا خسته‌ شده‌اند، دلیلش هم همین برنامه‌های کلان و مشخص نکردن رقم و زمان است.

 

وی تصریح کرد: در صفحه ۵۲ برنامه‌های دولت هدف کاهش تصدی‌گری و ایجاد دولت توسعه‌گراست که این امر الگویی بود که بعد از جنگ از دولت‌های شرق آسیا گرفته شد و در زمینه خصوصی‌سازی در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ نتیجه منفی داد تا جایی که خود آقای روحانی هم از آن تحت عنوان خصولتی یاد کردند.

 

فلاحت‌پیشه با اشاره به مشکلات نظام بانکی گفت: ما در بانک‌ها با دو دسته افراد مواجهیم؛ یکی فراریان مالی و دیگری بدهکاران بانکی، در مجلس هشتم گفته شد ۳۵ هزار میلیارد بدهی بانکی وجود دارد و این رقم هم‌اکنون به ۱۱۴ هزار میلیارد رسیده و دولت در این زمینه نیز برنامه روشنی ندارد.

 

وی عنوان کرد: در زمینه آموزش و پرورش هم چرا ژنرال‌ها و افرادی که می‌توانند از برنامه‌های خود دفاع کنند استفاده نمی‌شود؟ در بخش کشاورزی ما شاهد هستیم روز به روز واسطه‌گری بیشتر شده است.

 

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس ادامه داد: اصل اول برنامه ششم فرهنگ است که برای آن نیز به طور مشخص کاری نشده، در زمینه احزاب نیز امروز در کشور ما احزاب زیر پای جریان‌های سیاسی له می‌شوند.