مدیریت منابع آب از مهمترین نیازهای کشاورزی است

معاون وزیر جهادکشاورزی در امور زراعت گفت: مدیریت منابع آب، توجه به پایداری محیط زیست و افزایش تولید سه رویکرد مهم برای آینده کشاورزی است.

به گزارش اگری پرس به نقل از خبرگزاری فارس، عباس کشاورز ظهر امروز در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه تکنولوژی زیرساخت‌های کشاورزی کشور که در مجتمع فرهنگی و نمایشگاهی گلستان گلشهر کرج برگزار شد، اظهار داشت: توجه به رفع مشکلات کشاورزی و رونق این صنعت یکی از مهمترین دغدغه‌هایی است که باید هر چه سریع‌تر مرتفع شود.

وی ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مشکلات و معضلات موجود بر سر راه صنعت کشاورزی مرتفع شود و به سمت توسعه و رونق آن پیش برویم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: خشکسالی‌ و بحران آب در سال‌های گذشته سبب شده است که بخش کشاورزی نیز با بحران‌هایی مواجه شود لذا باید برنامه‌ریزی‌های اساسی را برای رفع مشکلات موجود برای این صنعت در نظر بگیریم.

کشاورز خاطرنشان کرد: مدیریت صحیح آب می‌تواند ما را از بحران موجود خارج کند لذا اگر بحران و مشکل آب را باور کنیم می‌توانیم از روش‌های موفق جهان در عرصه مدیریت آب استفاده کنیم.

کشاورز با تأکید بر اینکه دیگر فرصتی برای آزمون خطا در بخش کشاورزی نداریم افزود: در بخش کشاورزی باید بسیار حساس و برنامه‌ریزی شده جلو برویم.

وی در ادامه سخنان خود تغییر الگوی کشت در مزارع را از مهمترین راهکارها برای مدیریت آب عنوان کرد و بیان داشت: برخی از روش‌های کشت آب بیشتری را مصرف می‌کند لذا باید از روش‌های دیگری برای این مهم استفاده شود.
کشاورز ادامه داد: در بخش پرورش بذور گیاهی می‌توانیم نشاء کاری را جایگزین آن کنیم تا از مصرف زیاد آب جلوگیری به عمل آوریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود به برپایی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: بهبود شرایط کشاورزی از مهمترین مسائلی است که مسئولان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

به گفته کشاورز دارندگان شرکت‌های تولیدی و صنعتی نیز باید برای بهبود وضعیت کشاورزی به کمک کشاورزان بشتابند.

در این نمایشگاه ۹۲ شرکت تولیدی از ۲۷ استان کشور ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی را به نمایش گذاشتند.

بر اساس تمهیدات اندیشیده شده این نمایشگاه تخصصی به مدت چهار روز با محور معرفی تجهیزات آبیاری نوین و سیستم‌های نشاءکاری برپا شده است.