مجلس از پاسخ های وزیر جهاد کشاورزی قانع نشد

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی امروز- سه شنبه ۲۱ تیرماه- مجلس شورای اسلامی سوال محسن صفائی دلوئی نماینده گنابـاد و بجسـتان و تعـدادی دیگـر از نمایندگان از وزیر جهادکشاورزی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت. نماینده مردم گناباد به عنوان نماینده سوال کننده با تشکر از اقدامات دولت مردمی در […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی امروز- سه شنبه ۲۱ تیرماه- مجلس شورای اسلامی سوال محسن صفائی دلوئی نماینده گنابـاد و بجسـتان و تعـدادی دیگـر از نمایندگان از وزیر جهادکشاورزی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نماینده مردم گناباد به عنوان نماینده سوال کننده با تشکر از اقدامات دولت مردمی در دیپلماسی اقتصادی و مبارزه با کرونا گفت: تخلفاتی در حوزه تعاون روستایی رخ داده است و در بحث مربوط به موضوع تخلفات بازارگاه  هم پیش فروش بیش از ۵۰۰ تن نهاده های دامی ناموجود انجام شده است ،تبعیض و رانت در شرکتی که اعتبار سنجی نشده است و سرمایه ثبتی یک میلیون تنی دارد از موضوعاتی است که باید جهاد کشاورزی به  آن ورود کند.

نماینده مردم گناباد با اشاره به فروش غیر قانونی زعفران در مشهد نکاتی را بیان داشت و مدعی شد که تعاون روستایی دچار تخلفاتی در این زمینه شده است.  

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دولت از اسفند ماه گذشته با توجه به کمبودات موادغذایی در  جهان تلاش زیادی برای تامین کالاهای اساسی  در کشور انجام داده است،بیان داشت: سازمان تعاون روستایی بر اساس اساسنامه خود نقش حمایتی از کشاورزان و دامپروران ایرانی را دارد  و به نوعی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در حوزه کشاورزی است . این سازمان متکی بر اتحادیه ها  و مبتنی بر تشکل ها  است  و نگاه سود و منفعت برای خود ندارد.

 در نهایت نماینده گناباد از پاسخ های وزیر قانع نشد و اظهارات به رای گذاشته شد که نمایندگان با ۷۹ رای موافق و ۱۲۱ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از پاسخ های ساداتی نژاد قانع نشدند.