قیمت ۷ هزار تومان برای مرغ مناسب است/ در دو سال گذشته مرغداران متضرر شدند

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که ۷ هزار تومان قیمت منطقی و مناسب برای مرغ است گفت:سرانه تولید گوشت مرغ در کشور حدود ۲۷ کیلو است و ایران از این لحاظ هفتمین کشور تولیدکننده گوشت مرغ در جهان است .

به گزارش اگری پرس، معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان بسته مشوق صادراتی شاهد جهش صادراتی گوشت مرغ خواهیم بود.

حسن رکنی با اشاره به اینکه برای صادرات گوشت مرغ زیرساخت های مناسبی در کشور وجود دارد، افزود: در دو ماه نخست امسال ۱۴ هزارتن گوشت مرغ به بازارهای منطقه صادر شده است.

وی گفت ‌: برای ورود به بازارهای جهانی باید از لحاظ قیمت و اندازه مرغ شرایط را بهبود دهیم تا با دیگر صادرکنندگان رقابت کنیم.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی همچنین از تسهیل قوانین و مقررات صادرات گوشت مرغ خبر داد و افزود: با تسهیل و سرعت بخشیدن به قوانین و مقررات صادراتی شرایط مناسبی برای صادرکنندگان ایجاد خواهد شد.

رکنی گفت: از لحاظ کیفیت گوشت مرغ تولید داخل با محصولات موجود در بازارهای منطقه ای و جهانی قابل رقابت است.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی دوره پرورش را از دیگر راهکارهای افزایش بهره وری از زیرساخت های تولید دانست و افزود:‌ هم اکنون در سالن های پرورش چهار دوره جوجه ریزی ی شود در حالی که با منطقی کردن اندازه مرغ با وزن یک کیلو و  ۲۰۰ گرم تا یک کیلو و  ۸۰۰ گرم، تعداد دوره پرورش افزایش می یابد.

رکنی گفت: باید برای مصرف گوشت مرغ با وزن کمتر فرهنگ سازی شود تا در بازارهای صادراتی نیز امکان رقابت فراهم آید.
وی افزود: با اجرای راهکارهای افزایش بهره وری و کاهش وزن گوشت مرغ و اختصاص بسته مشوق صادراتی امکان صادرات ۸۰ هزار تن گوشت مرغ فراهم خواهد شد.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی درباره شرایط قیمت گوشت مرغ در بازار گفت: در دو سال گذشته قیمت گوشت مرغ به علت عرضه بالا به بازار برای تولیدکننده مناسب نبوده و مرغدار متضرر شده است.

رکنی افزود: در هفته گذشته شاهد افزایش نسبی گوشت مرغ بودیم که با اجرای طرح  تنظیم بازار و عرضه گوشت مرغ منجمد ذخیره سازی شده این افزایش قیمت کنترل شد.

وی گفت: گوشت مرغ اگر حدود کیلویی هفت هزار تومان به مصرف کننده عرضه شود قیمت منطقی و مناسب است.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی میزان تولید گوشت مرغ را  ۲ میلیون و  ۱۵۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: سرانه تولید گوشت مرغ در کشور حدود ۲۷ کیلو است و ایران از این لحاظ هفتمین کشور تولیدکننده گوشت مرغ است.

رکنی گفت: سرانه مصرف گوشت مرغ در جهان ۱۵ کیلوگرم و در کشور ما  ۲۵ تا ۲۶ کیلوگرم است که عدد قابل توجهی است.

 

منبع: تسنیم