قیمت مرغ گرم نباید از ۷ هزار تومان بالاتر برود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران با اشاره به عرضه مرغ منجمد ۵ هزار و ۵۰۰ تومانی توسط شرکت پشتیبانی امور دام، گفت: این کار در راستای تثبیت قیمت مرغ در بازار داخلی انجام میشود. به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد موسوی در نشست خبری با اشاره به تغییرات اخیر قیمت مرغ در بازار، اظهار داشت: […]

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران با اشاره به عرضه مرغ منجمد ۵ هزار و ۵۰۰ تومانی توسط شرکت پشتیبانی امور دام، گفت: این کار در راستای تثبیت قیمت مرغ در بازار داخلی انجام میشود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد موسوی در نشست خبری با اشاره به تغییرات اخیر قیمت مرغ در بازار، اظهار داشت: حدود ۲ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود و بیش از ۱۵۰ هزار تن مازاد توسط شرکت پشتیبانی امور دام از تولید کنندگان خریداری و ذخیره شده که از این میزان ۴۰ هزار تن ذخیره در استان تهران انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت مطلوب تولید و ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام، هیچ مشکلی از حیث تامین نیاز داخل نداریم، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام استان در سطح گسترده و بدون هیچ محدودیتی به کلیه اشخاص حقیقی، حقوقی، اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها، مراکز بزرگ مصرف، کارخانجات فرآوری و میادین میوه و تره بار مرغ منجمد را با قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌کند و کلیه این مراکز می‌توانند مرغ مورد نیاز خود را از این شرکت خریداری و تامین کنند.

موسوی با توجه به اینکه این اقدام شرکت پشتیبانی امور دام برای تثبیت قیمت مرغ در بازار است، افزود: سرانه مصرف مرغ در استان تهران ۲۲٫۵ کیلوگرم و مصرف روزانه این کالا در استان بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ تن استT ضمن اینکه روزانه بین ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ تن گوشت مرغ وارد تهران می شود که مازاد بر نیاز است. بنابراین محدودیتی در زمینه تامین و عرضه وجود ندارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران با بیان اینکه علت افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار  در دست بررسی است و شبکه های توزیع این کالا با مشکل مواجه هستند، اضافه کرد:  قیمت نهایی مرغ منجمدی که شرکت پشتیبانی امور دام آن را به بهای ۵ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می کند، برای مصرف کنندگان حداکثر ۵ هزار و ۹۰۰ تا ۶ هزار تومان است، ضمن اینکه هیچ توجیهی وجود ندارد که قیمت مرغ گرم از ۷ هزار تومان بالاتر برود.

موسوی با بیان اینکه حداکثر قیمت مرغ زنده بین ۴ هزار تا ۴ هزار و ۴۰۰ تومان است، گفت: عرضه مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام می تواند قیمت این کالا را در بازار بین ۶ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان تثبیت کند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا صادرات گوشت مرغ علت افزایش قیمت آن در بازار است؟ افزود: با توجه به میزان تولیدی که در کشور داریم اگر ۴ برابر میزان فعلی نیز صادرات انجام دهیم مشکلی در تامین و عرضه ایجاد نمی شود.

موسوی در پایان تاکید کرد: هیچ نگرانی در زمینه افزایش قیمت مرغ برای شب عید وجود ندارد.