طرح‌های توسعه مدیریت آب و خاک کشور به خوبی پیش می‌رود

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت : دولت در چهار سال اخیر در بحث آب و خاک کشور تحول بزرگی ایجاد کرده است.

به گزارش اگری پرس، به نقل از صدا و سیما، خلیل آقایی افزود: طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان، ۴۶ هزار هکتاری سیستان و مجموعه طرح‌های مهار آب‌های مرزی از جمله طرح‌های بزرگ و تاثیرگذار در بحث آب و خاک کشور است که در دولت تدبیر و امید اجرایی شد.

وی با بیان اینکه با پیشنهاد دولت و موافقت مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی اعتبار ویژه‌ای برای مهار آب‌های مرزی تخصیص یافته است، گفت:طرح‌های بزرگی انجام و به مرحله بهره برداری رسیده است.

معاون وزیر جهاد اظهار داشت: از سال ۹۳ به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح‌های آبیاری تحت فشار در کشور اجرایی شده و دولت در این راستا ۸۵ درصد هزینه‌های کشاورزان را به صورت بلاعوض تأمین کرده است، ضمن اینکه در سال ۹۶ طرح‌هایی به ارزش حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار تخصیصی از صندوق توسعه ملی اجرایی شده است.

آقایی با اشاره به اینکه اهمیت اجرای این طرح‌ها با توجه به خشکسالی و بحران آب موجود در جهان بیشتر مشخص می‌شود، گفت: در این شرایط لزوم ساماندهی و مدیریت استفاده بهینه از آب باید مورد توجه کشاورزان کشور باشد.

قائم مقام وزیر کشاورزی گفت: دولت اقدام‌های زیربنایی در حوزه کشاورزی انجام و یا در حال انجام دارد و بخش خصوصی از جمله زارعان نیز باید در زمینه ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و عرضه محصولات کشاورزی آستین همت بالا بزنند و دراین مسیر باز دولت تسهیلات مالی مناسبی به متقاضیان ارائه می‌کند.