ضریب امنیت غذایی فارس بیش از ۸۰ درصد خواهد شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در سال جاری تلاش می کنیم که ضریب امنیت غذایی در فارس بیش از ۸۰ درصد شود.

به گزارش اگری پرس به نقل از مهر، محمد مهدی قاسمی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز تاکید کرد: یکی از اولویت های ما در سال جاری افزایش بیش از ۸۰ درصدی امنیت غذایی در استان فارس است که این مهم را از طریق افزایش بهره برداری علمی کسب می کنیم.

وی ادامه دارد: در حال حاضر تولید گندم در استان فارس به دلیل توجه به مباحث علمی و آبیاری درست ۲۰ درصد افزایش داشته هرچند که بخش زیادی از زمین های کشاورزی به دلیل خشکسالی قابل کشت نیست.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس ادامه داد: فارس در بحث استفاده بهینه و آبیاری تحت فشار با ۲ برابر اختلاف رتبه اول کشور و در بحث علمی کردن و آموزش کشاورزی جایگاه اول کشور را در اختیار دارد.

قاسمی با بیان اینکه یکی از اولویت های امروز توسعه کشت گلخانه ای است، گفت: طی برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری شاهد افزایش ۷ هزار هکتاری کشت گلخانه ای در فارس خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آتش سوزی پاسارگاد نیز گفت: بی احتیاطی و عدم توجه به مباحث امنیتی موجب شد که بسیاری از جنگلها و مراتع پاسارگاد در آتش از بین برود.

وی ادامه داد: در فصل تابستان مردم و افرادیکه در مناطق جنگلی و کوهستانی تردد دارند باید مراقب باشند که اگر آتشی روشن می کنند به طور کامل خاموش شود.