صادرات ملاس ایران به تایلند ۸ برابر شد

واردات ملاس تایلند از ایران در ژوئن ۲۰۱۷ به ۳۱ هزار و ۲۳۰ تن رسید که نسبت به ماه قبل از آن رشد بیش از ۸ برابری را نشان می دهد.

به گزارش اگری پرس به نقل از تسنیم؛ واردات ملاس تایلند از ایران در ژوئن ۲۰۱۷ به ۳۱ هزار و ۲۳۰ تن رسید که بالاترین میزان واردات ماهانه این محصول از ایران از اواخر سال ۲۰۱۰ تاکنون است و نسبت به رقم ۳ هزار ۹۰۲ تن ماه می نیز رشد بیش از ۸ برابری را نشان می دهد.

بدین ترتیب، میزان کل ملاس صادر شده از ایران به تایلند در بازه زمانی نوامبر ۲۰۱۶ تا ژوئن ۲۰۱۷ به ۱۳۰ هزار و ۱۲۰ تن رسید که بالاترین رقم در طی ۶ سال گذشته به شمار می رود. این رقم در مدت مشابه سال گذشته تنها ۱۴ هزار و ۷۵۳ تن بوده است.

ملاس، عصاره ای تیره و چسبناک است که در فرآیند تهیه شکر از چغندر قند یا نیشکر به دست می آید. از ملاس برای تهیه الکل و سرکه استفاده می شود.

بر اساس آمارهای گمرکی تاینلد، حجم مبادلات تجاری ایران و تایلند در سال گذشته میلادی با افزایش ۳۶ درصدی به ۴۲۱ میلیون دلار رسید که از این رقم حدود ۲۶۸ میلیون دلار (۲۳ درصد افزایش) به صادرات تایلند و ۱۵۳ میلیون دلار (۶۷ درصد افزایش) به صادرات ایران اختصاص داشته است.

ایران در بین کشوهای وارد کننده کالا از تایلند در جایگاه ۵۴ و در بین کشورهای صادر کننده به این کشور در جایگاه ۵۵ جای دارد.