سود واقعی برنج ایرانی در جیب دلالان است/ نامه اعتراضی به وزیر جهاد برای جلوگیری از واردات برنج در فصل برداشت

به گزارش اگری پرس؛ نظر افضلی، دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره صدور بحث تمدید سفارش و ترخیص برنج‌های خارجی تا پایان مرداد ماه گفت:اعضای کمیسیون کشاورزی در نامه ای اعتراضی بیان کردیم که در فصل برداشت برنج داخلی نباید واردات صورت گیرد. وی با بیان اینکه در جلسات مختلف کمیسیون کشاورزی این اعتراض […]

به گزارش اگری پرس؛ نظر افضلی، دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره صدور بحث تمدید سفارش و ترخیص برنج‌های خارجی تا پایان مرداد ماه گفت:اعضای کمیسیون کشاورزی در نامه ای اعتراضی بیان کردیم که در فصل برداشت برنج داخلی نباید واردات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در جلسات مختلف کمیسیون کشاورزی این اعتراض را مطرح کردیم که نباید در فصل برداشت برنج داخلی واردات برنج را شاهد باشیم گفت: روز چهارشنبه هم نسبت به  این موضوع واکنش نشان دادیم و تعداد زیادی  از نمایندگان در اعتراض به این موضوع نامه ای را امضا به وزیر جهاد کشاورزی فرستادیم.

وی بیان کرد:حمایت از تولید داخلی باید به گونه ای باشد که با اقداماتی نامناسب ضربه به بخش تولید وارد نشود.

نظر افضلی با بیان اینکه برای واردات برنج  باید کمی صبر کنیم گفت: برای واردات باید صبر کنیم برنج داخلی تمام شود حال اگر کمبودی وجود داشت که معمولاً کمبود وجود دارد واردات صورت گیرد.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی باید از تولیدات کشاورزی حمایت کنیم گفت: از رشد ۸درصدی اقتصاد در سال گذشته ۶٫۵ درصد از رشد اقتصادی مربوط به فروش نفت و تنها ۲٫۵ درصد آن برای کشاورزی بود و اگر دوباره نفت تحریم شود به نقطه اول خود برمی‌گردیم.

وی با تأکید بر اینکه تولید مهم‌ترین موضوع در اقتصاد یک کشور است، افزود: باید از تولید داخلی و کالاهای ایرانی حمایت شود.بسیاری از کالاهای مشابه خارجی در کشور تولید می‌شود و مردم با عدم خرید کالاهای مشابه خارجی می‌توانند تولیدکنندگان را حمایت کنند تا اشتغال بیشتری در جامعه ایجاد شود.

وی درباره اینکه هزینه تولید و منابع مصرفی آبی باید با برنامه ریزی باشد  گفت: برای افزایش تولید برنج  ما باید با توجه هزینه تولید و منابع مصرفی آبی برنامه ریزی مدون کنیم تا برنج کاران محصول را با نرخ  کم تولید کنند تا علاوه بر مصرف کننده ،کشاورز نیز در نرخ  گذاری برنج متضرر نشود.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سود واقعی برنج نصیب دلال می شود،اظهار داشت:کشاورزان قشر زحمتکش که با تلاش فراوان به کاشت،داشت و برداشت محصول می پردازد متاسفانه  نمی تواند سود عادلانه ای در این راستا کسب کند.