سند آزادسازی واردات”آووکادو” با امضای مدیرکل وزارت جهاد کشاورزی

تسنیم سند آزاد شدن واردات میوه لوکس “آووکادو” با امضای مدیرکل معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی که توسط روابط عمومی این وزارتخانه رد شده بود را منتشر کرد.

به گزارش اگری پرس به نقل از تسنیم؛ وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به انتشار خبر آزادسازی واردات آووکادو اعلام کرد که واردات انواع میوه به غیر از موز،انبه،آناناس و نارگیل همچنان ممنوع است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در این ارتباط اعلام کرد: در پی انتشار خبر آزادسازی واردات آووکادو، با پیگیری های به عمل آمده،مشخص گردید که لغو شدن نامه اخیر دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی این وزارت مبنی بر عدم نیاز به اخذ مجوز واردات آووکادو که با هدف تسهیل در کار مراجعان صورت گرفته از سوی معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به رئیس کل سازمان توسعه تجارت اعلام شده است. بنابراین واردات انواع میوه به کشور به غیر از چهار میوه گرمسیری موز،انبه،آناناس و نارگیل ،همچنان ممنوع است.

اسناد مربوط به “اجازه واردات آووکادو  که توسط مدیرکل دفتر بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و  با ارسال نامه ای به علی‌آبادی فراهانی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران با «موضوع درخواست مجوز واردات آووکاد» و با شماره نامه ۹۶/۰۰۱۳۱ مورخ ۱۳۹۶/۳/۲۵ صورت گرفته است در ذیل مطلب آورده است.

«با عنایت به درخواست آقای”ع” به شماره ۹۶/۰۰۱۳۱ مورخ ۱۳۹۶/۳/۲۵ پیوست در خصوص صدور مجوز واردات ۲۰۰۰ کیلوگرم آووکادو از کشور کنیا، به استحضار می‌رساند با توجه به اینکه میوه مذکور جزء محصولات است که تولید داخل ندارد، فلذا جهت جلوگیری از مراجعه مکرر متقاضیان درخواست واردات محصول فوق می‌توانند با مراجعه به آن سازمان با رعایت کلیه شرایط قرنطینه گواهی و بهداشتی نسبت به واردات کالای مذکور اقدام نمایند و واردات کالای فوق‌الذکر نیازی به اخذ مجوز از این دفتر ندارد و بلامانع است.»

بنا براین گزارش علی علی‌آبادی فراهانی مدیرکل دفتر صادرات و واردات نیز پیرو این نامه با ارسال نامه ای به معقولی مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: پیرو نامه شماره ۹۳/۲۱۰/۱۱۸۱ مورخ ۱۳۹۳/۰۳/۱۱، ضمن ارسال تصویرنامه شماره ۹۶/۵۰۲/۱۴۱۵ مورخ ۱۳۹۶/۰۴/۰۴ وزارت جهاد کشاورزی به آگاهی می‌رساند:واردات آووکادو منوط به رعایت شرایط قرنطینه‌ای گیاهی و بهداشتی است و نیاز به مجوز موردی ندارد. خواهشمند است دستور فرمایید اقدام لازم با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه معمول گردد.

انتهای پیام/