سطح زیر کشت گندم به ۵ میلیون هکتار رسید

مجری طرح گندم با اشاره به رشد ۲٫۹ درصد سطح زیر کشت گندم نسبت به سال گذشته، گفت: در مجموع سطح زیر کشت این محصول تاکنون به حدود ۵ میلیون هکتار رسیده است.

به گزارش اگری پرس اسماعیل اسفندیاری‌پور در خبرگزاری فارس گفت: از آغاز فصل کشت گندم تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار گندم آبی و ۳ میلیون و ۳۷۰ هزار هکتار گندم دیم کشت شده است.

وی افزود: در مجموع سطح زیر کشت گندم به حدود ۵ میلیون هکتار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲٫۹ درصد سطح زیر کشت افزایش یافته است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: کشت گندم در مناطق گرم و خشک جنوب، نوار ساحلی خزر و اقالیم مشابه این مناطق تا پایان آذرماه ادامه دارد.

اسفندیاری پور اظهار داشت: ۸۴ درصد برنامه کشت گندم در سال زراعی جاری تاکنون محقق شده و امیدواریم تا پایان آذرماه کشت گندم خاتمه یابد.

وی در مورد وضعیت بارندگی تصریح کرد: در مهر و آبان امسال وضعیت بارندگی نسبتا خوب گزارش شده ضمن اینکه میزان بارندگی امسال از اول مهر تا ۴ آذرماه، ۶۷ میلی بوده که سال گذشته در مدت مشابه ۴۸ میلی‌متر بوده است و این رقم در بلند مدت ۳۱ میلی‌متر گزارش شده است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای پیش‌بینی میزان تولید گندم در سال جاری کمی فرصت لازم است، گفت: در مجموع شرایط آب و هوایی تاکنون برای تولید گندم نسبت به سال قبل مساعدتر بوده است.