ریاست وزیر صنعت بر “کارگروه گندم، آرد و نان” مغایر “قانون انتزاع” است

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران کشور گفت: ریاست وزیر صنعت بر “کارگروه گندم، آرد و نان” مغایر “قانون انتزاع” (تمرکز وظایف بخش کشاورزی) است.

به گزارش اگری پرس؛ علیقلی ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به اینکه محمد شریعتمداری وزیر صنعت، رئیس کارگروه گندم، آرد و نان شده است، مدعی شد: این موضوع اتفاق خوبی برای وارداتچی‌ها به حساب می‌آید.

وی افزود: اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت بخواهد رئیس کارگروه گندم و آرد و نان باشد مغایر با قانون انتزاع (تمرکز وظایف بخش کشاورزی) است.

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران کشور ادامه داد: باید مشاهده شود که آیا به قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی اصلاحیه‌ای زده‌اند و یا چطور شده که وزیر صنعت رئیس کارگروه گندم، آرد و نان شده است.

وی تصریح کرد:در قانون انتزاع این وظیفه برعهده وزیر جهاد کشاورزی گذاشته شده است و اینکه وزارت صنعت امروز می‌خواهد مسئولیتی در این محدوده بگیرد چه معنایی دارد.

ایمانی تاکید کرد: وزارت بازرگانی حذف شد که وظایف آن به وزارت جهاد کشاورزی بیاید. حال که به خودکفایی گندم با تلاش کشاورزان جهاد کشاورزی رسیده‌ایم و به جای واردات ۷ میلیون تنی گندم صادرات انجام می‌دهیم، اینطور برخوردها حرکت مناسبی به حساب نمی‌آید.