رقم جدید ((کوشا)) در گروه کلاس تجاری بین‌المللی Cranberry قرار گرفت

رقم جدید لوبیاچیتی “کوشا” از نظر عملکرد، بازارپسندی و مقاومت به آفت کنه دولکه‌ای، از برتری قابل توجهی نسبت به ارقام موجود برخوردار است.

8c63453bea5d3f9675f1fd93d02d3f20_XLمجری طرح معرفی رقم جدید لوبیاچیتی “کوشا” امروز در گفتگو با خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: فرم بوته این رقم تیپ دو (ایستاده و رشد نامحدود) است که برای نخستین‌بار این فرم بوته برای لوبیاچیتی معرفی می‌شود.

حمیدرضا دری با اشاره به برتری قابل توجه عملکرد این رقم به ارقام موجود لوبیاچیتی افزود: این لاین می‌تواند با افزایش تولید و کاهش هزینه‌های تولید جایگاه ویژه‌ای در توسعه کشت لوبیا داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برآوردهای اقتصادی نشان می‌دهد که در صورت توسعه این رقم در ۱۴ هزار هکتار از مزارع لوبیاکاری، سالانه بیش از ۲۴۶ میلیارد ریال درآمدی اضافه ایجاد خواهد کرد.

مجری طرح معرفی رقم لوبیاچیتی کوشا با اعلام اینکه این رقم به‌عنوان نخستین رقم لوبیاچیتی تیپ دو (ایستاده و رشد نامحدود) است که در سطح کشور معرفی شده، تصریح کرد: نحوه انتقال این دستاورد از طریق مزارع الگویی، انتقال یافته‌ها و بروشورهای ترویجی به مزارع کشاورزان است./