دنیا به صادرات یارانه می‌دهد ما به واردات!

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی گاوداران گفت: در کشورهای دیگر برای صادرات یارانه می‌دهند در حالی که در ایران به واردات یارانه پرداخت می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، سید احمد مقدسی  ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان تولید شیرخام در کشور به مرز هشت میلیون و ۲۹۰ هزار تن رسیده است و حدود […]

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی گاوداران گفت: در کشورهای دیگر برای صادرات یارانه می‌دهند در حالی که در ایران به واردات یارانه پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید احمد مقدسی  ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان تولید شیرخام در کشور به مرز هشت میلیون و ۲۹۰ هزار تن رسیده است و حدود ۵۰۰ هزار تن محصولات لبنی در کشور صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت طرح خرید تضمینی شیرخام  را در راستای حمایت از تولید‌کنندگان  به اجرا در آورد، افزود: این  در حالیست  که تعرفه واردات کره و شیر خشک بسیار پایین است، تعرفه واردات کره زیر ۵۰۰ گرم ۵۵ درصد و تعرفه کره با وزن بالاتر از ۵۰۰ گرم صفر است.

مقدسی اضافه کرد: با خرید تضمینی شیرخام امکان تولید کره و شیر خشک در کشور به وجود آمده و دولت باید تعرفه واردات را افزایش دهد. وی ادامه داد: امسال برای اولین بار توانستیم مجوز صادرات گوشت گوساله را اخذ کنیم ضمن اینکه طی سه سال اخیر قیمت گوشت گوساله یک ریال افزایش نداشته است.

مقدسی گفت: در بخش واردات گوشت مافیا وجود دارد، تولیدات کشور قادر به تأمین بخش عمده‌ای از نیاز داخلی است. وی با بیان اینکه قیمت شیر در ایران پایین‌تر از دنیاست، افزود: در کشورهای دیگر برای صادرات یارانه می‌دهند در حالی که در ایران به واردات یارانه پرداخت می‌شود قیمت شیر در ایران پایین‌تر از دنیا است.