در هر روستا یک کارگاه بزرگ تولید، ایجاد شود

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس پیشنهاد داد که با اتکاء به سیاست‎های اقتصاد مقاومتی در هر روستا یک کارگاه بزرگ تولید ایجاد شود.

به گزارش اگری پرس بهرام بیرانوند در گفت‎وگو با  خبرگزاری ایسنا، با بیان اینکه خالی شدن روستا از سکنه یک امر عام نیست، اظهار کرد: روستاهایی که آب قابل اعتمادی دارند توانستند یک فرصت نسبی برای خود ایجاد کنند و شاهد سکونت پایدار آنها در روستاها هستیم و بعضا شاهد مهاجرت معکوس نیز بوده‎ایم.

وی ادامه داد: در دولت‎هایی که کفاف خرج تولید و زندگی مردم را نمی‎دهند شاهد مهاجرت به‎ویژه مهاجرت نسل جوان آنها هستیم که می‎طلبد با اتکا به سیاست‎های اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم در هر روستا یک کارگاه بزرگ تولید ایجاد شود.

بیرانوند اضافه کرد: این مهم در برخی روستاهای شهرستان بروجرد ایجاد شده به‎گونه‎ای که روستائیان در یک کار و حرفه خبره شده‎اند و هم در تولید و تجارت یک کالای خارجی موفقیت‎هایی کسب کردند و خانواده آنها نیز در این امر مشارکت جدی داشتند.

وی بیان کرد: در برخی روستاهای بروجرد روی یک حرفه خاصی تمرکز شده به عنوان نمونه در برخی روستاها روستائیان بر مرغداری، کامیون‎داری، صنایع تبدیلی کشاورزی، خراطی و ساخت و ساز مبلمان متمرکز شده‎اند و این امر زمینه ماندگاری جوانان را در روستاها فراهم کرده است.