دروغ بزرگ دولت به گندم‌کاران برای واردات گندم

استاد بازنشسته دانشگاه تهران گفت: در محصول گندم تا مرز خودکفایی رسیدیم، اما دولت ادعا می‌کند که قیمت گندم وارداتی از داخلی ارزان‌تر می‌باشد که این یک دروغ بزرگ است چرا که این واردات با دلار ۳ الی ۴هزار تومانی است به همین خاطر قیمت محصول وارداتی ارزان‌تر از داخلی می‌شود این در حالی است که قیمت واقعی دلار ۱۲هزار تومان می‌باشد.

به گزارش اگری پرس؛

دکتر ابراهیم رزاقی کارشناس اقتصادی و استاد بازنشسته دانشگاه تهران با اشاره به رویکرد دولت در بحث اقتصاد، گفت: اشتغال را به خارجی‌ها دادند و در همه موارد ما را وابسته واردات کردند.

رزاقی افزود: تنها موردی که روی آن می‌توان حساب باز کنیم صنایع دفاعی ما است که به معنای واقعی نشان دهنده ثمره تولید می‌باشد این در حالی است مسئولین اجازه نداند روحیه خود کفای در صنایع دفاعی در فعالیت‌های دیگر وارد شود.

وی اظهار کرد: تحریم می توانست نقطه قدرت برای تولید داخلی  با نگاه ثمر بخشی باشد که در مورد صنایع دفاعی این مورد صدق می‌کند و مسئولان دولت می‌بایست با پرداخت تسهیلات منطقی هر چه زودتر کشور را از واردات بی رویه بی‌نیاز کند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه باید جلوی دلار ارزان قیمت را بگیرند بیان کرد: چرا باید دلار ارزان بدهیم تا هفت میلیون نفر برای گردش به خارج از کشور بروند و از طرفی با دادن ارز دولتی به واردکنندگان، محصولات داخلی را نابود کنیم.

استاد دانشگاه تهران اذعان کرد: با توجه به بودجه‌ای که دولت هر ساله هزینه می‌کند می‌توانست سالی ۵میلیون شغل ایجاد کند این درحالی است که با ورشکستگی صنایع وضعیت بیکاری در کشور بدتر شده است.

رزاقی یاد آور شد: ایران زیر ضربات تحریم‌ها می‌توانست قرار بگیرد که گرفت، چرا مسئولین از این اتفاق به عنوان یک فرصت استفده نمی‌کنند و به هر قیمتی سعی در برداشته شدن آن می‌کند.

وی یادآور شد: در محصول گندم تا مرز خودکفایی رسیدیم، اما دولت ادعا می‌کند که قیمت گندم وارداتی از داخلی ارزان‌تر می‌باشد که این یک دروغ بزرگ است چرا که این واردات با دلار ۳ الی ۴هزار تومان است به همین خاطر قیمت محصول وارداتی ارزان‌تر از داخلی می‌شود این در حالی است که قیمت واقعی دلار ۱۲هزار تومان می‌باشد.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: اگر ارز واردات گندم را به قیمت واقعی خود برسانند مطمعنن، گندم‌های وارداتی نمی‌توانند با محصولات داخلی رقابت کند و شاید قیمت آن به بیش از ۴هزار تومان برسد.

رزاقی افزود: چرا با دادن دلار ارزان در صدد حمایت از تولیدگنندکان خارجی هستیم و در پی نابود کردن تولید داخل؟ چرا با افزایش مسکن که طبق اصل ۴۴قانون اساسی دولت وظیفه تامین خانه برای مردم را دارد ، جلوگیری نمی‌کنند؟

او عنوان کرد: دولت می‌بایست به کالاهای اساسی دلار ارزان بدهد و از طرفی صنایع صنعتی کننده با الگوی مدیریتی صنایع دفاعی به وجود بیاورد نه اینکه به بخش خصوصی که به دنبال حداکثر سود هستند امید داشته باشد.