درآمدزایی بانوی سنقری از پرورش قارچ

یک بانوی کارآفرین سنقری با پرورش قارچ علاوه بر درآمد برای خود، برای افراد دیگر هم اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش اگری پرس به نقل از خبرگزاری فارس، بسیج سازندگی با حمایت خود از طرح‌های اقتصادی و کارآفرینی کمک قابل توجهی به تحقق اقتصاد مقاومتی می‌کند.

سردرگمی جوانان در اداره ها برای یافتن شغل انان را از هدفشان دور می‌کند. تسهیلات بسیج سازندگی راهی برای کارآفرینی و اشتغالزایی جوانان است.

توجه به تولید محصولات در داخل استان و کشور یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

در این راستا بسیج سازندگی به عنوان یکی از پیشتازان عرصه حمایت از تولید کنندگان وارد عمل شده و توانسته است با حمایت های خود به نوعی چرخ این واحد ها را به حرکت در بیاورد.

در شهرستان سنقر و کلیایی یکی از همین واحد ها وجود دارد که صاحب آن با کمک بسیج سازندگی توانسته است درآمدزایی کند.

سمیه امجدیان فارغ التحصیل رشته کشاورزی همراه برادرزاده اش محدثه امجدیان با پشتکار و همت خود امروز توانسته اند یک کارگاه تولید پرورش قارچ استیجاری در نزدیک روستای پدری خود یعنی روستای سهنله سنقروکلیایی راه اندازی کنند.

سمیه امجدیان درباره طرح خود گفت: بنده سه سال است که در عرصه پرورش قارچ مشغول فعالیت هستم و خوشبختانه به لطف خدا و کمک بسیج توانستم امروز علاوه بر تولید یک منبع درآمد داشته باشم.

وی اظهار داشت: با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی توانستم این کارگاه را راه اندازی نمایم و در هر دوره بیش از ۲۳۰۰ الی ۲۴۰۰ کیلوگرم قارچ تولید و روانه بازار مصرف کنم.

وی درباره نحوه تولید طرح خودکفایی خود در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: این طرح در یک بازه زمانی ۶۰ روزه شامل دو مرحله رویشی و زایشی می تواند قارچ تولیدی را برای فروش روانه بازار مصرف نماید.

این تولید کننده بیان کرد: به لحاظ اینکه کار تولید و پرورش قارچ یک فضای ارگانیک است طبیعتاً از محیطی پاک برخوردار است به نحوی که اگر کسی وارد این مقوله و بستر تولید شود سوای زحمت و سختی های کار، روز به روز به آن علاقمند تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: بنده در فضایی هرچند محدود با علاقه کار خود را شروع کرده ام و تداوم فعالیت این واحد پرورش قارچ در خوشبینانه ترین حالت بیش از ۳ الی ۴ نفر را مشغول خواهد کرد.

این کارآفرین جوان گفت: البته تداوم این طرح نیز به نوعی نیازمند حمایت های مالی و پشتیبانی متولیان امر است.

امجدیان عنوان کرد: باتوجه به اینکه رشته بنده کشاورزی است و مطالعات زیادی در این راستا داشته ام علاقه به پرورش قارچ باعث شد که وارد این عرصه شوم و امروز توانسته‌ام با کمترین امکانات بیشترین بهره را به دست آورم.

این فعال حوزه اقتصادی مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج دانست و افزود: لازم است به پروژه های داخلی اهمیت بدهیم و درراستای لبیک به ندای رهبری واجرای طرح اقتصاد مقاومتی گامی موثر برداریم.

این کارآفرین شهرستان سنقر و کلیایی با اعلام رضایت از طرح به اجرا درآمده اش گفت: کار پرورش قارچ حساسیت ویژه ای دارد و کار سختی است اما لحظات برداشت محصول و زمانی که سالن پر از قارچ می شود و زحمات به ثمر می نشیند و لذت بخش است.

این تولید کننده موفق ادامه داد: پرورش قارچ سوددهی خوبی دارد به شرط آنکه موازین علمی و تخصصی کشت و پرورش آن کامل و صحیح رعایت شود.

به گفته امجدیان با وجود کم بودن میزان کار دولتی و استخدامی های رسمی، هر فارغ التحصیل دانشگاهی باید با استفاده از ظرفیت های محل زندگی خود درآمدزایی برای خود ایجاد و در حد توان به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند و با کمترین میزان نقدینگی در سریع ترین زمان به بازدهی مطلوب برسد.

امجدیان در پایان خواستار ایجاد دوره تنفس برای بازپرداخت وام های خود اشتغالی شد و تاکید کرد که در این صورت می تواند کارش را توسعه دهد.