خشکی رودخانه ها موجب نابودی کشاورزی و نخیلات شادگان شده است

شادگان- امام جمعه شادگان گفت: رودخانه جراحی شریان حیات بخش کشاورزی شادگان است که با برداشت های غیر مجاز آب آن، وضعیت کشاورزی و نخیلات به صورت یک بحران جدی تبدیل شده است.

به گزارش اگری پرس به نقل از مهر؛ حجت الاسلام سید مجید شرفی اظهارکرد: بحران آب و خشکسالی ها در شادگان سبب شده که بیش از چندین هزار درخت نخل در این شهرستان از بین برود تا کشاورزان حاصل رنج چند ساله خود را در حالت نابودی ببینند.

وی افزود: از آنجایی که جمعیت شهرستان شادگان بیشتر روستایی است و شغل اغلب مردم آن دامپروری و کشاورزی است، زندگی و دارایی کشاورزان شادگانی به‌دلیل نبود آب در حال از بین رفتن است.

امام جمعه شادگان ادامه داد: در شرایطی که دولتمردان تلاش دارند که با عمل به منویات رهبر معظم انقلاب، سیاست های اقتصاد مقاومتی را در ایجاد فرصت های شغلی و ارتقا شاخصه های اقتصادی در جامعه اجرایی کنند، مهمترین حوزه اقتصادی شهرستان شادگان در کشاورزی به دلیل کمبود آب زراعی در حال نابودی است.

وی شغل اصلی مردم شادگان را کشاورزی دانست و افزود: حیات این شهرستان وابسته به کشاورزی است و نبود آب زنگ خطر را برای این شهرستان به صدا درآورده است.

شرفی گفت: کشاورزان شهرستان شادگان از بی‌آبی و خشک‌سالی و خشک شدن رودخانه ها گلایه مند هستند. لازم است، مسئولان شهرستان شادگان و استان خوزستان برای حل معضل آب کشاورزی تلاش ورزند.