خريد محصول گوجه‌کاران بوشهری با دستور وزير جهاد کشاورزی

محصول گوجه‌کاران بوشهری با دستور وزير جهاد کشاورزی خريداری می‌شود.

به گزارش اگری پرس و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  چند روزي است گوجه کاران استان بوشهر که اين روزها فصل برداشت محصولشان است با مشکل نبود مشتري رو به رو هستند.
فرا رسيدن زمان برداشت محصول استان هاي و عرضه فراوان گوجه فرنگي در بازار داخلي از يک سو و از سوي ديگر صادر نشدن اين محصول به خارج از کشور باعث شد قيمت گوجه فرنگي بسيار کاهش يابد و گوجه کاران بوشهري نتوانند براي محصولشان، مشتري پيدا کنند.
بعضي از کشاورزان هم که  مزرعه خود را رها کرده اند.
استاندار بوشهر گفت:  به دنبال پيگيري استاندار براي حل مشکل گوجه کاران استان ،  وزير جهاد کشاورزي ،  سازمان تعاون روستايي کشور را مکلف کرد از پايان اين هفته گوجه‌فرنگي کشاورزان استان بوشهر را  براي ايجاد تعادل در بازار خريداري کند.
سالاري افزود: بر اساس توافق‌هاي صورت گرفته با وزارت جهاد کشاورزي ،  قيمت خريد ۳۰۰ تومان به ازاي هر کيلوگرم  تعيين شده و مراکز خريد در مناطق آبدان ،  بردخون ،  کنگان  و کاکي که  بيشترين  توليد گوجه فرنگي را دارند ،  مستقر مي‌شود.
به موازات هماهنگي‌هاي صورت گرفته از طريق وزارت جهاد کشاورزي ،  استاندار بوشهر  در مکاتبه‌اي با وزارت امور خارجه ،  خواستار  بازگشايي مرز شلمچه و تسهيل صادرات اين محصول به عراق شده است.
توليد همزمان محصول در چند استان کشور علت اصلي نبود تعادل در بازار عرضه و تقاضاي اين محصول است به همين علت جهاد کشاورزي استان مکلف شده است برنامه کشت اين محصول را به گونه‌اي تنظيم کند که تا پايان بهمن ، کل محصول گوجه‌فرنگي استان برداشت شود.
فصل توليد گوجه فرنگي در استان بوشهر اواخر آذر تا اوايل ارديبهشت است.
امسال پيش بيني شده بيش از۶۰۰ هزارتن گوجه فرنگي خارج از فصل در استان توليد شود که تاکنون ۵۱۰ هزارتن گوجه فرنگي برداشت شده است.
دولت خرداد امسال هم به حمايت از کشاورزان بوشهري که در آخر فصل برداشت ، گوجه فرنگي ها روي دستشان مانده بود ،  محصول آنها را به قيمت هر کيلوگرم ۳۰۰ تومان خريد.