خرما در آستانه ماه رمضان گران شد

دبیر انجمن خرما گفت: در حال حاضر هر کیلو خرما با نرخ ۱۵ الی ۲۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود که به دنبال افزایش تقاضا در ماه رمضان افزایش مجدد قیمت ها دور از انتظار نیست.

به گزارش اگری پرس؛

علی اصغر موسوی دبیر انجمن خرما در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت قیمت خرما در آستانه ماه رمضان اظهار داشت: در حال حاضر هر کیلو خرما با نرخ ۱۵ الی ۲۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود و این درحالی است که در ابتدای فصل هر کیلو خرما درجه یک تنها با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.
وی افزود: طبق روال همه ساله دلالان با اقداماتی نظیر خرید و دپو خرما در سردخانه‌ها در ایام پرمصرف با به راه انداختن کمبود ساختگی اقدام به تنش قیمت در بازار می‌نمایند که این امر اجحاف در حق مصرف کننده و تولیدکننده است چرا که تنها سود بالای ۵۰ درصد نصیب عده‌ای دلال می‌شود.
موسوی با بیان اینکه خرید توافقی تنها راهکار جلوگیری از تنش قیمت‌ها است، گفت: با توجه به آنکه خرید تضمینی جوابگوی هزینه کشاورزان نیست از این رو دولت با خرید توافقی و دپو در سردخانه‌ها در ایام پرمصرف می‌تواند از نابه سامانی عرضه و نوسانات قیمت در بازار جلوگیری نماید.
دبیر انجمن خرما در پاسخ به این سؤال که امکان افزایش مجدد قیمت خرما در ماه رمضان وجود دارد، بیان کرد: حدود ۵۰ درصد مصرف خرما در ماه رمضان و ۵۰ درصد دیگر در مابقی ایام سال است از این رو در پی افزایش تقاضا برای خرید امکان افزایش مجدد نرخ خرما در بازار دور از انتظار نیست.