حداقل و حداکثر نرخ زعفران اعلام شد/ انتقاد از تاخیر در ارائه آمار توسط گمرک

نائب رئیس شورای ملی زعفران گفت:در حال حاضر حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و حداکثر ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

به گزارش اگری پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا میری نائب رئیس شورای ملی زعفران از ثبات قیمت زعفران طی سه ماه اخیر خبر داد و گفت: در حال حاضر حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و حداکثر ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: طبق روال همه ساله، کاهش تقاضا در ماه رمضان نوسانات کمتری در بازار به همراه داشته است.
میری با اشاره به اینکه صادرات طبق روال عادی در حال انجام است، بیان کرد: گمرک از ارائه آمار خودداری می‌کند تا ما نتوانیم میزان صادرات را نسبت به مدت مشابه سال گذشته مقایسه نماییم.
نائب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: از مردم تقاضا داریم تا از خرید زعفران‌های بدون نام و نشان و استاندارد خودداری نمایند چرا که در شرایط کنونی پرونده‌های متعددی از شکایات مردم در خصوص زعفران تقلبی داریم.
وی با اشاره به آخرین وضعیت قاچاق پیاز زعفران تصریح کرد: در رابطه با قاچاق پیاز زعفران نمی‌توان آماری ارائه کرد، اما همانند سنوات گذشته همزمان با کاشت محصول مقداری پیاز به صورت غیر قانونی از کشور خارج می‌شود.
به گفته میری ضمن آنکه همزمان با کاشت محصول برخی از تجار افغانی حاضر به خرید پیاز با هر قیمتی هستند از این رو به کشاورزان توصیه می‌کنیم که در صورت مراجعه افراد برای خرید از ارائه محصول به آن‌ها اجتناب نمایند.