حاضرم تمام ساختمان‌های جهاد را در جهت علم و فناوری بفروشم / راهی جز اقتصادی شدن کشاورزی نداریم / فناوری می‌تواند ما را نجات دهد

ساداتی نژاد: حاضرم تمام ساختمان‌های وزارت جهاد در جهت علم و فناوری فروخته شود. وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اهمیت علم و فناوری، بنده حاضرم تمام ساختمان‌های وزارت جهاد را بفروشم و خرج کنم. جواد ساداتی نژاد گفت: افزایش بهره وری در بخش کشاورزی امری اجتناب ناپذیر است و راهی جز افزایش بهره […]

ساداتی نژاد: حاضرم تمام ساختمان‌های وزارت جهاد در جهت علم و فناوری فروخته شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اهمیت علم و فناوری، بنده حاضرم تمام ساختمان‌های وزارت جهاد را بفروشم و خرج کنم.

جواد ساداتی نژاد گفت: افزایش بهره وری در بخش کشاورزی امری اجتناب ناپذیر است و راهی جز افزایش بهره وری تجاری و اقتصادی شدن کشاورزی نداریم که راه اندازی پارک علم و فناوری، مسیر و رهیافتی برای این مسئله است.  بعد از جنگ اوکراین و تکاپوی جهانی غذا و قیمت‌های عجیب و غریبی که روزانه در دنیا روبه افزایش است، نگاه به تولید داخل و امنیت غذایی برای تمامی کشور‌ها حائز اهمیت است.

به گفته او، از ابتدای سال افزایش قیمت خرید تضمینی گندم پیام بزرگی برای تولیدکننده ایرانی خواهد داشت که نتایج آن را در کشت زراعی سال آینده می‌بینیم، بدین منظور پیش بینی می‌شود که در سال ۱۴۰۱ تولید غلات ۳۰ درصد افزایش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز بهره وری را از تات می‌خواهیم چرا که فرد دیگری غیر از تات نمی‌تواند این مسیر را پیدا کند و تحقق این امر نیاز به فعالیت دقیق، نگاه نو، نقشه راه جدید و تغییر در آیین نامه‌ها دارد.

ساداتی نژاد گفت: بنده حاضرم تمام ساختمان‌های وزارت جهاد را بفروشم و خرج توسعه علم و فناوری کنم، چرا که علم و فناوری می‌تواند ما را نجات دهد. وزارت جهاد کشاورزی اولین وزارتخانه‌ای بود که دانش بنیان را در ۱۹ بند تصویب کرد و تا پایان سال براین تقشه راه می‌رویم.

طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی، بر اساس قانون، تا قبل از شروع سال زراعی باید الگوی کشت را تعریف و این وظیفه را به تات دهیم.

مصوبه الگوی کشت در سال ۸۸ به تصویب رسید که طی این سال‌ها بنا به دلایل مختلف محقق و اجرا نشد، اما در دولت سیزدهم وزارت جهاد برنامه‌هایی همچون کشت قراردادی و الگوی کشت را دنبال می‌کند که طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی الگوی کشت در سال زراعی جدید محقق می‌شود.