جای خالی تحقیقات دامپزشکی در وزارت جهاد کشاورزی

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: جای تحقیقات دامپزشکی به طور مستقل در مجموعه وزارت جهادکشاورزی خالی است و باید به این بخش به جهت اهمیت آن در سلامت و اقتصاد توجه ویژه‌ای کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا صفری در مراسم افتتاحیه سومین کنگره بین المللی درمانگران دام‌های بزرگ با اشاره به اهمیت نقش […]

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: جای تحقیقات دامپزشکی به طور مستقل در مجموعه وزارت جهادکشاورزی خالی است و باید به این بخش به جهت اهمیت آن در سلامت و اقتصاد توجه ویژه‌ای کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا صفری در مراسم افتتاحیه سومین کنگره بین المللی درمانگران دام‌های بزرگ با اشاره به اهمیت نقش دامپزشکی در اقتصاد دامپروری کشور، اظهار داشت: آنچه ما به عنوان دامپزشک در عرصه درمان بیماری‌ها و بهداشت دامپروری دنبال می کنیم، کمک به اقتصاد سلامت محور است که این کنگره نماد توجه به این امر مهم است.

وی با اشاره به حوزه تحقیقات و آموزش دامپزشکی، افزود: امروزه ۵ هزار و ۲۰۰ مرکز درمانی دامپزشکی، ۳۰۰ آزمایشگاه، هزار و ۷۴۵ واحد داروخانه، بیش از ۹۰۰ مرکز واکسیناسیون دامپزشکی، نزدیک به ۲۰۰ شرکت پخش دارو و حدود ۱۷۰ کارخانه دارو، مکمل و کنسانتره در کشور وجود دارد. این در حالی است که در ۴۰ سال قبل تنها هشت واحد درمانگاهی، هشت واحد آزمایشگاهی و هشت پست دامپزشکی در کشور فعال بودند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور اضافه کرد: گستردگی حضور دامپزشکی در اقصی نقاط کشور می طلبد که به حوزه آموزش و تحقیق دامپزشکی و چگونگی ورود به بازار کسب و کار آن توجه جدی و ویژه ای داشته باشیم.

صفری خطاب به رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: جای تحقیقات دامپزشکی به طور مستقل در مجموعه وزارت جهادکشاورزی و سازمان تحقیقات خالی است و باید به این بخش به جهت اهمیت آن در سلامت و اقتصاد توجه ویژه ای کرد.

وی اظهار داشت: ماده ۲۱ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی با پیگیری های سازمان تبلیغات، آموزش و ترویج کشاورزی به سمت عملیاتی شدن پیش می رود، همچنین هدف شورای راهبری ماده ۲۱ که با دستور وزیر جهاد کشاورزی تشکیل شد و نظام دامپزشکی نیز عضو آن است، ساماندهی آموزش دامپزشکی است.

صفری افزود: آنچه هم اکنون در وزارت علوم و دانشگاه ها در زمینه دامپزشکی وجود دارد، مسلما از نظم و انضباط لازم برخوردار نیست و لازم است این آموزش مبنی بر نیازهای واقعی بازار کسب و کار دامپزشکی تدوین شود، ضمن اینکه ما از مسئولان خواستاریم برای سال آتی آموزشی در حوزه دامپزشکی برنامه مدونی داشته باشد.

سومین کنگره بین المللی کلینیسین‌های دام‌های بزرگ امروز با حضور جمعی از مسئولان وزارت جهادکشاورزی و اساتید دانشگاه در مرکز همایش‌های بین المللی رازی برای مدت دو روز آغاز به کار کرد.