جابه‌جایی زنبورها از ۱۶ مهر در گلستان ممنوع است

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش از ممنوعیت انتقال کندوهای زنبورعسل از ۱۶ تا ۲۸ مهر ماه در استان گلستان خبر داد. علی وزیری صبح امروز شنبه ۹ مهر ماه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سرشماری کندو های زنبور عسل به منظور بهره‌برداری بهینه از منابع تولیدی اعم از شهد و گرده یا حفظ و افزایش جمعیت […]

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش از ممنوعیت انتقال کندوهای زنبورعسل از ۱۶ تا ۲۸ مهر ماه در استان گلستان خبر داد.

علی وزیری صبح امروز شنبه ۹ مهر ماه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سرشماری کندو های زنبور عسل به منظور بهره‌برداری بهینه از منابع تولیدی اعم از شهد و گرده یا حفظ و افزایش جمعیت کندوها و تولید محصولات از زنبور عسل  از هفته آینده در استان گلستان و شهرستان گالیکش آغاز می شود.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح سرشماری از کندوهای زنبورعسل هرگونه جابه‌جایی و کوچ کندوها از ۱۶ الی ۲۸ مهر ماه در گلستان ممنوع است، بیان کرد: به زنبورداران توصیه می کنیم با کارشناسان فنی ما در مرکز خدمات ارتباط نزدیک داشته باشند و برای آماربرداری کلونی های زنبور خود همکاری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش از فعالیت شرکت تعاونی زنبورداران در شهرستان گالیکش خبر داد و خاطرنشان کرد: عضویت زنبورداران در این شرکت ها می تواند زمینه ای برای برخورداری از سهمیه شکر و دارو شود.

وزیری با اشاره به اینکه  هرساله ۳۰۰ زنبوردار شهرستان گالیکش بیش از ۱۸۰ تن عسل بهاره و ۱۰۰ تن عسل پاییزه تولید می‌کنند، تصریح کرد: شهرستان گالیکش به دلیل وجود پارک ملی گلستان، درختان نمدار، سرخدار و هیرکانی، سطح گسترده ای از گل و گیاهان طبیعی و دارویی و همچنین سطح بالایی از کشت دانه های روغنی از قطب های مهم تولید عسل در کشور به شمار می رود.

وی ابراز امیدواری کرد؛ ایجاد زنجیره پرورش زنبورعسل و صنایع جانبی( کندوسازی، بسته بندی عسل و سایر تولیدات آن) منجر به افزایش ارزش افزوده در شهرستان گالیکش شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش، رعایت زمان کوچ کندوهای زنبورعسل، موقعیت جغرافیایی زنبورستان، کنترل دمای کندوها و استفاده از وسیله نقلیه مناسب را هنگام کوچاندن و جابه‌جایی کندوهای زنبورعسل ضروری خواند.

انتهای پیام