تلخند/ استندآپ کمدیِ «غیرسیاسی» و «علمی» با کارت تراریخت + فیلم

از یک‌سو مسئول جدید محیط‌زیست، همه مطالب در مخالفت تراریخت را «سیاسی» و «غیرعلمی» می‌داند و از سوی دیگر مسئول سابق محیط‌زیست موافقتها را «غیرعلمی» می‌خواند.نفس این رویکردهای متنافر در «دولت محیط‌زیستی» محل سؤال است. فیلمهای اظهارات این دو را ببینید.

به گزارش اگری پرس به نقل از تسنیم؛  انتصاب عیسی کلانتری در جایگاه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست، بلافاصله بعد از معصومه ابتکار، و مخالفتهای صریح او با سیاستهای گذشته این سازمان پرسشهای فراوانی را در افکار عمومی و میان نخبگان مطرح کرده است. این پرسشها ناشی از سیاستهای مغایر و بعضاً متنافر عیسی کلانتری نسبت به معصومه ابتکار است. برای مثال طی دو دهه گذشته، سیاست سازمان حفاظت محیط‌زیست درخصوص محصولات دست‌ورزی شده ژنتیکی (تراریخت)، موضع مخالفت صریح بوده است.

از سوی دیگر عیسی کلانتری در بیاناتی صریح این مخالفتها را غیرعلمی می‌داند.
البته تغییر رویکرد ۱۸۰ درجه رئیس جدید سازمان محیط زیست نسبت به عملکرد گذشته منحصر به تراریخته نیست و به رویکرد قبیلگی و غیرعلمی به این موضوع بازمی‌گردد. حال باید پرسید در دولتی که داعیه‌دار محیط‌زیست است، آیا رویکرد علمی و سیاست اصولی در بالاترین مرجع زیست محیطی کشور وجود ندارد؟ یا اظهارنظرهای متنافر یکی از دو مسئول این سازمان غیرکارشناسی است؟ و اگر پاسخ، هر یک از این دو مورد باشد، چه شرایطی در انتظار محیط زیست کشور خواهد بود؟